Zabývám se vlivem emp delší dobu, zejména vlivem nja techniku aut. Záleží na síle pulsu.Tehdy se dá mluvit o třech úrovníchy. Nejmenší je procesor, ten shoří nejdříve. Potom chip a úplně nejpozději integrované obvody vč třeba tranzistorů.Sumo má pravdu, že jsou agregáty většinou v nějaké kobce,
sarkofágu, sklepení či bunkru.Železné výstuhy betonu jsou dobrým tíněním, takže některá patra paneláků vůbec nebudou postižena.
Moderní motory, a to bohužel už tedy od bosch monotronik, motronik, k jetronik, tedy půlka osmdesátých let až dodnes.U dieselů to je taky špatný, Dokud byla nafta v komůrce, moc elektroniky se tam nenašlo. Ale i žhavení u starých kremplů má jednoduchý logický obvod s elektronikou. A bez žhavení turbomotory chytají složitě a někdy vůbec ne.
Pokud půjdeme k přímým vstřikům, tak vám odejde pouze váha vzduchu, pojede to bez turba, hůře, ale pojede. V případě systému čerpadlo tryska vám to ani neškytne, stejně jako u comon railu.
Veliké motory jsou dnes sice méně choulostivé, než ty malé, ale bbohužel, emisní limity ženou elektronicky režim ad absurdum, takže se používá postupně 2 až 6 vstřikovacích dávek v jednom pracovním cyklu motoru.
Bohužel, je skvělá technika, ale i proces startování je řízen elektronicky, takže fakt traktor zetor a jeho deriváty.
Avie, nissan patrol bez turba, starej mercedes piáno,škoda stodvacet, trabant, volha 24, moskvič vč aleko, aro, žigulíci.....
V jedné, kouzelné nemocnici to vyřešili jednoduše, nemají záložní generátor na naftu a comonn raial, ale nepřímý vstřik lpg bez elektroniky, bez filtrů pevných částic, bez jakékoli elektroniky.
Jde to, umí se to.