Dagu, odpusťte mi to vykání, je to taková moje libůstka...
Místo název "název automobilky" tam mělo být název auta, typu, modelu...určitě by to bylo přesnější.
O tom jak to DžíPí vzniklo se vedou spory. Podle jedné z teorií byly původní Jeepy (ať už je vyrábel kdokoli, ale Jeep-Willis je nejznámější, ale model MB, modelů MA bylo méně, svého času bylo víc než polovina dochovaných MA v tehdejší ČSFR) označovány zkratkou GP (General Purpose - využití pro všechno) Pamatuju si článek z ABC někdy snad těsně po revoluci, kde o něm psali a byl tam i návod pro modeláře, jak vytvořit z plechového Jeepu na setrvák od ITESU věrný model ala WWII.
S autem jsem naprosto spokojenej, a mám ho rád (čistě subjektivní, ale nesahejte mi na něj!
) s motorem zvlášť (stráví všechno co mu nabídnu, nikdy mě nikde nenechal, i když pochopitelně, namontovat samostavy pod zdvihací tyčky (OHV) ventilů přímo na vačku s přístupem jen blokem shora, ale ne přes hlavy - píšu to nešikovně, ale kvůli výměně samostavu je třeba sundat hlavu, vlastně všechny 4, protože mají společné těsnění a takových vychytávek je tam víc...to nemohl vymyslet soudný člověk - a to co tam dělá problémy není čerpadlo, jak jsem myslel, ale samostav)
Jednoduché počty: koupeno za 75 000,- opravy a údržba +/- 10 000, pneumatiky 6 000,-
během posledních 30 000,- jsem byl u pumpy párkrát a tankoval cca. za 5000,-
počítejme tedy 100 000,- (ať mám rezervu, určitě jsem ale přestřelil, servisuju to sám, takže neplatím mechanika)
předpokládaná cena za kilometr (pouze v palivu) +/- ale ať se to dobře počítá 3KČ
30 000,- km naježděných zadarmo (na slitky, vyfrit...prostě co bylo), po třech korunách je to úspora 90 000,- a i kdyby po 30 000 na ty sajrajty co jsem do něj chudáka lil umřel na celkové selhání, po PA je 30 000km víc než dost
Takže ho s klidným svědomím doporučím jako civilně evakuační vozidlo (při provozu na naftu) s vyššími náklady na kilometr (než třeba přítelkynin Fiat Punto - jinak taky skvělý autíčko).
Wrangleru se pochopitelně v průchodnosti nevyrovná, ale zase sedím jako v křesle, vzadu jako na gauči, souložit v něm možno jako v obýváku
O tom jak to DžíPí vzniklo se vedou spory. Podle jedné z teorií byly původní Willisy označovány zkratkou GP (General Purpose - využití pro všechno) Pamatuju si článek z ABC někdy snad těsně po revoluci, kde o něm psali a byl tam i návod pro modeláře, jak vytvořit z plechového Jeepu na setrvák od ITESU věrný model ala WWII.