Zdravím.
Saladin :
To Slovensko a Wankel se mě líbí ale je to pro mě starého dědka daleko.
Na druhou stranu proč zrovna Wankel vždyť tam je velmi těžké zatěsnit ten rotor ty lišty na hranách a bocích jsou přímo horor to nemluvím o repasi toroidní (sakra jak se ten prostor jmenuje) části válce. Pokud použijí normální kruhovej píst tak ti výbrus udělám i na soustruhu. Vím o čem mluvím dělali jsme to v mládí na dvouválcovém Indiánu z roku 1927. a byl vylapovanej tak dobře, že skoro nepotřeboval záběh.
Ten Wankel uděláš tak na CNC a to ještě budeš mít problém se sehnáním těch těsnících lišt a pružin, které je tlačí proti stěně válce (čo to tárám to je stěna válce ? ? ), to nejni válec to je nějaký takový pazgřivec no fuj. A mazání je u wankelu problém i u benzinového motoru. U parního wankelu to mazání bude přímo horor. Vždyť u parních stabiláků s kruhovým pístem je to problém tím spíše u wankelu na páru.
....Mně se ten Wankel fakt dost líbí, mohl by být dostatečně robusní, opravitelný a bezúdržbový, navíc 1.500 otáček za minutu....
Tak si opět přesedni máš pod řiťkou vedení.... To není a není a není pravda, to je přímo....
Do toho nepůjdu ani náhodou to co v minulosti mělo životnost generací jsou pomaloběžné stabilní motory, které neměli dokonce ojnici přímo na klice ale klika byla spojena s ojnicí přes křížák. A co hlavního byly to tzv dlouhozdvihy.
..... sežralo to i co pouze smrdělo petrolejem a nebo lihem.... když to mělo zapalovací knot tak se to dalo nahodit i klikou na setrvačníku.
Zapalování odtrhovacím a nebo točivým magnetem.
Takový stabilák má brácha renovovaný v přístavku u baráku (váha 2 tuny) a samozřejmě, že tam je i alternátor. Rozjezd na benzín, po zahřátí petrolej, směs nafty s benzínem a i líh od 90 % to baští též. Takže asi tak. Já pokud se vybavuji tak upřednostňuji technologie z 30 tých let. Z těch výšin jsem spadnul již před 50 lety a potvrzujou se mě posledních 10 - 15 let. Účinost sice pokulhává ale zato to sežere co mě na poli vyroste. Prostě nepotřebuji ropné šejky.
Miki.