Autor Téma: Parní motory  (Přečteno 6099 krát)

Jacob

  • Host
Parní motory
« kdy: Prosinec 29, 2012, 10:31:07 odpoledne »
Budou parní motory řešení pro PA?
http://petrsedyabcd.blog.cz/

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9585
  • I' ll be back!
Re:Parní motory
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 30, 2012, 12:58:28 dopoledne »
Pročetl jsem to až dokonce.. Je to zajímavé. Jedná se tu ale o opravdu maličké výkony, ve spolupráci s akumulátorem. Zdroj páry je papiňák na plotně. Třeba by se to dalo zvětšit. Co si o parních strojích myslíte vy? Já se domnívám, že to za pokus stojí.
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

Offline miki

  • ***
  • Příspěvků: 1036
Re:Parní motory
« Odpověď #2 kdy: Prosinec 30, 2012, 06:40:21 odpoledne »
Zdravím.
Toho pana šedivého bych za jeho konstrukci pověsil do průvanu aby vyschnul, za co bych ho pověsil to si račte domyslet. Tu jeho konstrukci bych dával v Technickém muzeu v Praze do oddělení : Perpetum mobile, neskutečné blbosti, technické kýče, stroje na vesmírnou energii atd.  Jen tak na okraj......proč tam má krokový motor, proč se použil obráceně umístěný válec,
klika by byla podstatně účinnější a další.... nemámm dál chuť komentovat.
Parní stroj je samozřejmě možné v malém provedení použít třeba ke svícení. Pokud budu k chlazení páry používat vzduch v místnosti tak teplo zůstane v bytě a já budu mít navíc el. světlo. Z mého hlediska je to amatér. No asi tak.
Miki.   

Offline stepan-hawk

  • Teoretik prepper
  • *****
  • Příspěvků: 4914
Re:Parní motory
« Odpověď #3 kdy: Prosinec 30, 2012, 07:12:23 odpoledne »
Mě se zdá, že tam ten pán potřebuje trochu více moderní techniky a přístrojů než je zdrávo. Myslím že jako počáteční experimentování po VP ano, ale trvale generačně udržitelné to podle mne není ani na dálku v noci z rychlíku a za mlhy.

A až na věšení kamsi za cosi celkem souhlasím s tím co napsal Miki.

Ale parní stroj určitě použitelný v PA je. Dokážu si ho představit všude tam kde je potřeba komntinuální práce a náhlý výpadek nic neohrozí. Například pila (tam kde není možné udělat vodní), čerpání vody do vodárny, jednorázové výrobní stroje.... atp.
Myslet dopředu neznamená si koupit basu piv místo dvou lahví, ale přemýšlet občas co by kdyby a sem tam si něco připravit na dlouhodobé hledisko.
Věc, kterou budete znát vám někdo možná mučením vezme, ale i poté ji budete mít.

Offline plenty

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 2712
Re:Parní motory
« Odpověď #4 kdy: Prosinec 30, 2012, 07:32:29 odpoledne »
Pamätám ešte funkčný parný motor (lokomobilu)  čo poháňala pílu v susednej obci.  Bola vyrobená prevážne z hrubej liatiny a bronzu v roku 1900, ešte v roku 1985 bola plne funkčná... žiaľ majiteľ sa odsťahoval ku rodine pre vysoký vek a potomstvo to nechalo celé schátrať... parný motor som videl z brehu rieky zhrdzavený a zarastený ..časti odmontované a asi skončili v zberni kovošrotu :( 

Kto vie či by sa takýto motor dal dnes vyrobiť alebo aspoň za rozumné peniaze zrekonštruovať...
Nemožno predať pôdu, po ktorej chodia ľudia.

Offline stepan-hawk

  • Teoretik prepper
  • *****
  • Příspěvků: 4914
Re:Parní motory
« Odpověď #5 kdy: Prosinec 30, 2012, 07:36:19 odpoledne »
Pamätám ešte funkčný parný motor (lokomobilu)  čo poháňala pílu v susednej obci.  Bola vyrobená prevážne z hrubej liatiny a bronzu v roku 1900, ešte v roku 1985 bola plne funkčná... žiaľ majiteľ sa odsťahoval ku rodine pre vysoký vek a potomstvo to nechalo celé schátrať... parný motor som videl z brehu rieky zhrdzavený a zarastený ..časti odmontované a asi skončili v zberni kovošrotu :( 

Kto vie či by sa takýto motor dal dnes vyrobiť alebo aspoň za rozumné peniaze zrekonštruovať...

Určitě. Všechno jde. nicméně z hlediska rentability (finančních nákladů/ finančních přínosů) by to asi nebylo až tak slavné. Možná pro nějakou PA komunitu, která by si k tomu pořídila i staré stroje, které by to poháněly.....

btw - na pile je to paradoxně možné používat snadno, protože na topivo se dají používat odřezky, takže s palivem není problém.
Myslet dopředu neznamená si koupit basu piv místo dvou lahví, ale přemýšlet občas co by kdyby a sem tam si něco připravit na dlouhodobé hledisko.
Věc, kterou budete znát vám někdo možná mučením vezme, ale i poté ji budete mít.

alwarez

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #6 kdy: Prosinec 30, 2012, 08:12:50 odpoledne »
Fantasmagorie----- co si pamatuji ze skoly tak parni motor ma ucinnost 7%
nikde v rozpadajicich zemich se nezavadi parni motory, motory na alkohol mozna .....
Brazilie nema vubec auta na benzin, vse jezdi na alkohol !!!!

Offline plenty

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 2712
Re:Parní motory
« Odpověď #7 kdy: Prosinec 30, 2012, 09:23:37 odpoledne »
Účinnosť parného motora 7%  bola pri jeho prvotných konštrukciách. Na prelome 19 a 20.teho storočia sa účinnosť blížila ku 23%.  Parné turbíny sa využívajú dodnes. Parné motory aj keď ich bežné prevedenia nemajú vyššiu účinnosť ako 15%  pri súčasných cenách uhlíkových palív a ich budúcom nedostatku zažijú asi svoju renesanciu v malom. Napríklad taká odpadová slama alebo krídlatka premenená na mechanickú silu v parnom stroji bude ekonomicky výhodnejšia a aj dosiahnuteľnejšia v miestnych- komunitných podmienkach...


Horní limit účinnosti spalovacího motoru lze odvodit z Carnotova cyklu. Vinou omezení teplot a tlaků, kterých je možno technicky dosáhnout, je jeho účinnost menší než u motorů používajících přímo jiných druhů energie než tepelné, jako je elektromotor nebo vodní motory. Na mechanickou práci je ve spalovacích motorech přeměněno 10–50 % chemické energie paliva. Nejnižší účinnost má parní stroj (do 12 %), benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %, přeplňované motory s turbokompresorem poháněným výfukovými plyny (turbo) mají účinnost kolem 35 %, letadlový turbinový motor vykazuje 20–25 % účinnosti, stacionární spalovací turbína s tepelnými výměníky může dosahovat účinnosti i přes 50 %.

http://www.intechenergo.sk/sekcie/energia-z-biomasy/elektrina-z-biomasy/parny-motor

http://www.tzb-info.cz/4316-novy-parny-motor-s-rotujucim-piestom-motor-pre-obnovitelne-zdroje-energie

Nemožno predať pôdu, po ktorej chodia ľudia.

Offline stepan-hawk

  • Teoretik prepper
  • *****
  • Příspěvků: 4914
Re:Parní motory
« Odpověď #8 kdy: Prosinec 30, 2012, 09:31:24 odpoledne »
Fantasmagorie----- co si pamatuji ze skoly tak parni motor ma ucinnost 7%
nikde v rozpadajicich zemich se nezavadi parni motory, motory na alkohol mozna .....
Brazilie nema vubec auta na benzin, vse jezdi na alkohol !!!!

Jasně je mnohem výhodnější takovéhle zemi prodat motor na líh než parní stroj. Na motoru na líh je mnohem více práce a tím i větší cena prodejní a tím i větší marže. A zase je to o prachách.
Myslet dopředu neznamená si koupit basu piv místo dvou lahví, ale přemýšlet občas co by kdyby a sem tam si něco připravit na dlouhodobé hledisko.
Věc, kterou budete znát vám někdo možná mučením vezme, ale i poté ji budete mít.

alwarez

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #9 kdy: Prosinec 30, 2012, 09:40:57 odpoledne »
Zde se vsude do benzinu dava 15 % lihu. na stredozapade se prodava lih asi o 1 $ lacineji na 4 litre, nez benzin......

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9585
  • I' ll be back!
Re:Parní motory
« Odpověď #10 kdy: Prosinec 30, 2012, 10:16:19 odpoledne »

http://www.tzb-info.cz/4316-novy-parny-motor-s-rotujucim-piestom-motor-pre-obnovitelne-zdroje-energie

Ten parní motor s Wankelovým pístem vyrábí fy TUVATECH s.r.o. z Trenčína. Kdo se tam pojede podívat?

Co na to Miki jako náš hlavní arbitr technologií?

Čo na to náši Prešporáci a Žilinčania?

http://www.tuvatech.sk/sk/kontakt/

Napsal jsem jim e-mail, uvidíme co odpoví. Mně se ten Wankel fakt dost líbí, mohl by být dostatečně robusní, opravitelný a bezúdržbový, navíc 1.500 otáček za minutu (na rozdíl od cca 400 ot/min u Stirlingu) je rychlost, kdy ještě nedochází k tak velikému mechanickému opotřebení a zároveň se dá použít stále ještě celkem konstrukčně jednoduchý 4-pólový alternátor.

Představa 16-ti pólového alternátoru nebo mechanických převodů u Stirlingu mne fakt děsila, i když si uvědomuji, že alternátor otáčející se 375 ot / minutu by byl jednak skvělý setrvačník pro Stirling a hlavně, takováhle mrcha by přežila nejen mne, ale i mého syna. Samozřejmě, při včasné výměně (pečlivě zakonzervovaných) ložisek a kroužků buzení kotvy tak, aby se nestrouhaly trafoplechy rotoru a statoru vlivem opotřebených ložisek..
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

Offline Cajgalamo

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 1675
Re:Parní motory
« Odpověď #11 kdy: Prosinec 31, 2012, 11:11:13 dopoledne »
Fíha!

Tak toto sa mi naozaj pozdáva.
Pre moje účely by mi úplne postačil litrový motor radu MICRO, ktorý dáva 2 kW.
Ale nebránil by som sa ani radu MINI s tým wankelom o bsahu 5 l a 35 kW - ale to už asi formou nejakého družstevného vlastníctva.  ;)

Určite sa tam pôjdem pozrieť. Pridá sa niekto?


"Lepšie je mať otvorený obchod, ako obchodený otvor"

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9585
  • I' ll be back!
Re:Parní motory
« Odpověď #12 kdy: Prosinec 31, 2012, 11:44:38 dopoledne »
Cajgalamo: Pokud budeš chtít řezat dříví cirkulárkou, tak 2kVA budou málo. Na běžný provoz domu ti to ale postačí, obzvláště když budeš mít osvětlení a domácí elektroniku na 48V DC a pračku s ohřevem vody jiným médiem než elektřinou.
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

Offline Cajgalamo

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 1675
Re:Parní motory
« Odpověď #13 kdy: Prosinec 31, 2012, 12:03:14 odpoledne »
Cirkulár nepotrebujem. Mám pílu a sekeru.
Prípadne elektrickú reťazovku, ktorá má 1,6 kW.
Ohrev vody do pračky: metóda hrniec na kamnách  :D

Ad 48 V DC: Nie je praktickejšie napätie 12 V resp. 24 V ?
Mám na mysli použitie všetkých možných auto-spotrebičov (kávovar, kanvica, TV, DVD, a podobne - väčšinou v kamiónoch)
"Lepšie je mať otvorený obchod, ako obchodený otvor"

Offline miki

  • ***
  • Příspěvků: 1036
Re:Parní motory
« Odpověď #14 kdy: Prosinec 31, 2012, 04:17:30 odpoledne »
Zdravím.
Saladin :
To Slovensko a Wankel se mě líbí ale je to pro mě starého dědka daleko.
Na druhou stranu proč zrovna Wankel vždyť tam je velmi těžké zatěsnit ten rotor ty lišty na hranách a bocích jsou přímo horor to nemluvím o repasi toroidní (sakra jak se ten prostor jmenuje) části válce. Pokud použijí normální kruhovej píst tak ti výbrus udělám i na soustruhu. Vím o čem mluvím dělali jsme to v mládí na dvouválcovém Indiánu z roku 1927. a byl vylapovanej tak dobře, že skoro nepotřeboval záběh.
Ten Wankel uděláš tak na CNC a to ještě budeš mít problém se sehnáním těch těsnících lišt a pružin, které je tlačí proti stěně válce (čo to tárám to je stěna válce ? ? ), to nejni válec to je nějaký takový pazgřivec no fuj. A mazání je u wankelu problém i u benzinového motoru. U parního wankelu to mazání bude přímo horor. Vždyť u parních stabiláků s kruhovým pístem je to problém tím spíše u wankelu na páru.
....Mně se ten Wankel fakt dost líbí, mohl by být dostatečně robusní, opravitelný a bezúdržbový, navíc 1.500 otáček za minutu....
Tak si opět přesedni máš pod řiťkou vedení.... To není a není a není pravda, to je přímo....
Do toho nepůjdu ani náhodou to co v minulosti mělo životnost generací jsou pomaloběžné stabilní motory, které neměli dokonce ojnici přímo na klice ale klika byla spojena s ojnicí přes křížák. A co hlavního byly to tzv dlouhozdvihy.
..... sežralo to i co pouze smrdělo petrolejem a nebo lihem.... když to mělo zapalovací knot tak se to dalo nahodit i klikou na setrvačníku.
Zapalování odtrhovacím a nebo točivým magnetem.
Takový stabilák má brácha renovovaný v přístavku u baráku (váha 2 tuny) a samozřejmě, že tam je i alternátor. Rozjezd na benzín, po zahřátí petrolej, směs nafty s benzínem a i líh od 90 % to baští též. Takže asi tak. Já pokud se vybavuji tak upřednostňuji technologie z 30 tých let. Z těch výšin jsem spadnul již před 50 lety a potvrzujou se mě posledních 10 - 15 let. Účinost sice pokulhává ale zato to sežere co mě na poli vyroste. Prostě nepotřebuji ropné šejky.
Miki.

Offline spartan

  • Teoretik prepper
  • *****
  • Příspěvků: 255
Re:Parní motory
« Odpověď #15 kdy: Leden 03, 2013, 02:28:14 odpoledne »
Cajgalamo ,pridam sa   ;) Napis potom kedy ...
Pripravuj sa na najhoršie,očakávaj najlepšie.

Offline Cajgalamo

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 1675
Re:Parní motory
« Odpověď #16 kdy: Leden 20, 2013, 02:26:30 odpoledne »
Našiel som stránky veľmi zaujímavého konštruktéra parných strojov.
Idem si to všetko naštudovať.  :)

http://petrsedyabcd.blog.cz/
"Lepšie je mať otvorený obchod, ako obchodený otvor"

CyPro

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #17 kdy: Leden 20, 2013, 04:59:11 odpoledne »
 :), vždyť tímto odkazem diskuse začíná.

Offline Cajgalamo

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 1675
Re:Parní motory
« Odpověď #18 kdy: Leden 20, 2013, 05:14:35 odpoledne »
Do frasa, to mi nejako ušlo  ;D
"Lepšie je mať otvorený obchod, ako obchodený otvor"

alwarez

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #19 kdy: Leden 21, 2013, 01:57:55 dopoledne »
Co mate porad s parou,temer nikde na svete se to nevyrabi motory snad na propan -butan......na lih..... benzin s lihem a nekdy elektromotory, ale musi byt pres noc v zasuvce........

Offline Cajgalamo

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 1675
Re:Parní motory
« Odpověď #20 kdy: Leden 21, 2013, 10:43:31 odpoledne »
Alibábo, tebe to nedochádza ?  :)

propan-butan, benzín - v PA dobe nevyrobíš
lieh - možno, ale veľmi prácne
elektromotor - ano, energiu vieš získať bez práce (slnko, vietor, voda) - ale čo tak dobíjať akumulátor parným strojom ?

Paru vyrobíš ohrevom vody drevom - jednoducho zaobstarateľné suroviny
"Lepšie je mať otvorený obchod, ako obchodený otvor"

Offline plenty

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 2712
Re:Parní motory
« Odpověď #21 kdy: Leden 27, 2013, 09:11:52 dopoledne »
V Rusku je na každej stanici Moskva - Vladivostok minimálne jedna zakonzervovaná parná lokomotíva. Pod prístreškom či v sklade, namastená na hrubo vazelínou, rozvody a ložiská omotané celtou aby sa na ne neprášilo, kotol napustený minerálnym olejom. Keď sa ich jeden zvedavec od nás pýtal, že načo také staré železo skladujú s úsmevom a pobavením mu povedali, že keď nebude elektrina, nafta bude  uhlie alebo aspoň drevo.  Niektoré mašiny boli vyrobené ešte v 60.tich rokoch minulého storočia, sú po odkonzervovaní plne funkčné. Žiadna elektronika, palivo dostupné v najhoršom aj v lesoch okolo trate. V afrike a južnej amerike sú ešte štáty kde parné lokomotívy premávajú....
Nemožno predať pôdu, po ktorej chodia ľudia.

šnek vševěd

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #22 kdy: Březen 09, 2013, 01:45:24 odpoledne »
Zdravím. Jeden parní stroj vlastním. To co uvádí Petr Šedý je nadsazený, to je pravda. Nicméně výkon lze zvýšit. Perpetu mobile to rozhodně není, ale servis zvládne i průměrně inteligentní člověk. Nemůžete čekat zázrak z ničeho. Ale zamyslete se.. dřevo je všude a takhle to musíte brát. Třeba je to jen můj hloupý názor :)

Offline stepan-hawk

  • Teoretik prepper
  • *****
  • Příspěvků: 4914
Re:Parní motory
« Odpověď #23 kdy: Březen 09, 2013, 01:58:49 odpoledne »
šnek vševěd: To není blbý názor. to je z pohledu řekl bych drtivé místní části komunity rozumný názor. 

Pokdu mohl být drzý: napsal by jsi něco více o tom parním motoru co vlastníš? Zajímalo by mne co je zač, jestli je třeba problém používání mokrého dřeva, co se nejčastěji rozbíjí.... napadá mě spousta otázek, ale nechci na tebe vletět krátce po registraci.  :)

Děsíme se děšení nováčků.  ;)

Ale ohledně mého zájmu to ještě nic není to počkej až tenhle příspěvek objeví Saladin.
Myslet dopředu neznamená si koupit basu piv místo dvou lahví, ale přemýšlet občas co by kdyby a sem tam si něco připravit na dlouhodobé hledisko.
Věc, kterou budete znát vám někdo možná mučením vezme, ale i poté ji budete mít.

šnek vševěd

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #24 kdy: Březen 09, 2013, 02:09:36 odpoledne »
Nejsem žádný zelenáč, co se něčeho zalekne :D. Pokud se podívate na schéma v blogu, uvidíte jednoduchost. Bohužel jsem přišel o všechny data a projekty co jsem měl kdysi rozpracované. Ted se pomalu k tomu vracim. Funguje to uplně jednoduše. Mokré dřevo rozhodně není problem protože to pouze ohříva tlakovou nádobu. Pára jde přes ventil do pístu, který pohání celý stroj. Koupil jsem si právě ten základní model od nich. Mam navržené úpravy pístu pro větší výkon, ale než se do toho pustim, chci nejdřív zkusit ten rotační píst.

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9585
  • I' ll be back!
Re:Parní motory
« Odpověď #25 kdy: Březen 09, 2013, 02:13:13 odpoledne »
Samozřejmě že si chrochtám, že se tu objevil člověk s parním strojem! Kdybych zrovna nemakal na daňovém přiznání, tak vás zavalím kupou dotazů!!!

Například využití odpadního tepla z kondenzace, možnosti zvýšení účinnosti důkladnými tepelnými izolacemi pístu a podobně.. Mám totiž nápad na využití odpadního tepla i v létě..
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9585
  • I' ll be back!
Re:Parní motory
« Odpověď #26 kdy: Březen 09, 2013, 02:19:32 odpoledne »
Kdyby jste potřeboval nějaké spešl strojní součástky, tak dejte vědět, mám člověka který je dokáže zadat do výroby někomu, kdo mu dluží nějakou laskavost. Jediné co toho člověka zajímá jsou praktické zkušenosti, vědomosti a podobně.. Takže se snaží podporovat podobné aktivity materiálně.

Vychází to z našeho společného přístupu "Open source hardware" tedy, vymyslet, postavit, vyzkoušet a publikovat bez patentové ochrany, aby vymyšlené nemohlo skončit někde v trezoru.

Já s ním pracuji na dřevoplynovém motoru pro výrobu elektřiny.
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

šnek vševěd

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #27 kdy: Březen 09, 2013, 02:20:59 odpoledne »
Mmmm budem si rozumět :D Koukam uplně jiná sorta lidí, než na postapo :D Ohledně parostroje fakt jediný zatim nevyřešený problem je to doplnování. Chtělo by to vyzkoušet v praxi. Existuji právě "čerpadla na vrtačku". Nebo Kolega zkoušel pokus s mědí. Omotal komín u kamen a to byl hukot :D. Možna tak by se dala postavit lepší tlaková nádrž.

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9585
  • I' ll be back!
Re:Parní motory
« Odpověď #28 kdy: Březen 09, 2013, 02:39:26 odpoledne »
Doplňování vody do kotle?

Co takhle se jít podívat na hodně promakaný parní stroj v bývalé čistírně odpadních vod v Papírenské ulici v Bubenči? Tam ten parní stroj funguje a pravidelně ho spouštějí. A ten kluk, co to tam provozuje o nich hodně ví..
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9585
  • I' ll be back!
Re:Parní motory
« Odpověď #29 kdy: Březen 09, 2013, 02:45:44 odpoledne »
Mokré dřevo je jen nouzové palivo, je jasné že se hodně energie ztratí při odpařování vody. Ale zase je tu odpadní teplo, to dřevo se může odpadním teplem dosoušet před tím, než ho hodíš do kotle. Krby s uzavřeným topeništěm si také dosouší dřevo na přikládání..

A pokud použiješ na topení dřevní hmotu z křídlatky, tak ta, pokud je sklizená v zimě, má optimální vlhkost už při sklizni. A protože neobsahuje smůlu, tak ani nedehtuje..
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

šnek vševěd

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #30 kdy: Březen 09, 2013, 02:53:21 odpoledne »
Saladin: ten Tomáš Věžník?

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9585
  • I' ll be back!
Re:Parní motory
« Odpověď #31 kdy: Březen 09, 2013, 03:17:25 odpoledne »
Domnívám se že to je on.. Před pár lety sháněli někoho na údržbu areálu a obsluhu parního kotle.. Také jsem se tam hlásil, neb bydlím nedaleko. Nakonec sehnali nějakého fachmana - asi mašinfíru, takže ten džob dostal on, ale padli jsme si do oka a věřím, že když za ním zajdu, tak mne nevyhodí..
Já jsem měl zkušenosti pouze s nízkotlakými kotli, takže vzali někoho, kdo o páře věděl 10x více než já..
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

Offline stepan-hawk

  • Teoretik prepper
  • *****
  • Příspěvků: 4914
Re:Parní motory
« Odpověď #32 kdy: Březen 10, 2013, 08:09:12 dopoledne »
Mmmm budem si rozumět :D Koukam uplně jiná sorta lidí, než na postapo :D

Tady u nás jsou tři fóra ohledně této tématiky. Každý chodí tam kde mu to vyhovuje nebo odkud ho ještě nevyhodili.  :)
Někdo na více než jedno a někdo na všechna.

Hele a na co ty používáš ten svůj parní stroj? Jestli se smím zeptat. Čekal bych na něco jako na cirkulárku.
Myslet dopředu neznamená si koupit basu piv místo dvou lahví, ale přemýšlet občas co by kdyby a sem tam si něco připravit na dlouhodobé hledisko.
Věc, kterou budete znát vám někdo možná mučením vezme, ale i poté ji budete mít.

šnek vševěd

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #33 kdy: Březen 10, 2013, 11:20:21 dopoledne »
Momentálně je rozebraný. Slouží jako předloha pro vytvoření dokonalejšího a výkonnějšího modelu. Jinak ano používal jsem ho jako budoucí pohon takových strojů :). Tento stroj může bezpečně pracovat až do 5 atmosfer. Nejslabší články jsou hadice, takže nemůže se stát neplecha :) Ohledně zdroje páry, tak papiňák je nejméně vhodný. Spíše se používa upravená malá plynová bomba nebo i sousek od piva 5l. S tim se musí opatrněji, ale drobna úprava a je to taky bezpečný. Důležita je přetlaková pojistka.

Offline stepan-hawk

  • Teoretik prepper
  • *****
  • Příspěvků: 4914
Re:Parní motory
« Odpověď #34 kdy: Březen 10, 2013, 11:30:29 dopoledne »
hadice aha. No nevím nakolik jste obeznámen na jaké fórum jste vlezl, ale tady lidé počítají s potencionálním VP.  ;) Takže poté asi hadice nebudou zrovna nsadno sehnatelné zbožéí a jednou prostě dojdou. (obávám se, že gumovník kaučuk a už vůbec synetická továrna budou nedostatkové.
Šlo by to použít i bez hadic? Šly by něčím nahradit?
Myslet dopředu neznamená si koupit basu piv místo dvou lahví, ale přemýšlet občas co by kdyby a sem tam si něco připravit na dlouhodobé hledisko.
Věc, kterou budete znát vám někdo možná mučením vezme, ale i poté ji budete mít.

šnek vševěd

  • Host
Re:Parní motory
« Odpověď #35 kdy: Březen 10, 2013, 11:40:34 dopoledne »
Tyhle věci je potřeba nakoupit. Ono to vydrží to je v pohodě. Nebo když se tam da hadice pro větší tlak, tak to vydrží hodně dlouho. Nahradit se to samozřejmě dá, ale je to docela zbytečné.

Offline miki

  • ***
  • Příspěvků: 1036
Re:Parní motory
« Odpověď #36 kdy: Březen 11, 2013, 09:29:17 dopoledne »
Zdravím
Vševěd :
Ten parní stroj má jaký výkon? Tedy stačí když popíšeš jaký je průměr pístu a zdvih, tlak jsi již sdělil. Když dodáš i plánované otáčky tak si zbytek vypočítám. Těch 5 Atm je maximum a nebo jak to chceš zvednout tou úpravou pístu ?
Miki.

Offline Dag Björndal

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 7587
Re: Parní motory
« Odpověď #37 kdy: Leden 23, 2023, 03:13:09 odpoledne »
teraz na mna vyskočil inzerat na parny stroj, funkčny model cez 100 rokov stary za 550 eur.


S prúdom dokáže plávať aj mŕtva ryba.

Offline Dag Björndal

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 7587
Re: Parní motory
« Odpověď #38 kdy: Leden 23, 2023, 03:14:44 odpoledne »
S prúdom dokáže plávať aj mŕtva ryba.

Offline Bivoj

  • ***
  • Příspěvků: 238
Re: Parní motory
« Odpověď #39 kdy: Leden 23, 2023, 09:43:29 odpoledne »
Já sleduji pár technicko - konstrukčních kanálů a na jednom z nich celkem šikovná holčina postavila velký model parního stroje (navíc to nebyl její první).

Blíže viz https://www.youtube.com/watch?v=0jyYHHLbP84&ab_channel=Blondihacks
Si vis pacem, para bellum.