Začnu odkazem na kampaň, kterou zahájil jeden francouzský řetězec:
http://althealthworks.com/3091/this-french-supermarket-found-a-new-way-to-sell-ugly-fruits-and-veggies-and-business-skyrocketed/Stručné shrnutí: udělali reklamní kampaň na "neslavné" verze ovoce a zeleniny a nabídli tyto potraviny (jinak zdravé, jen nestandardně tvarované) se slevou 30%. A začali z nich dělat džusy a různé další výrobky (což se možná v řadě případů dělá běžně, nevím).
Dalším příkladem může být postup naší Retti:
http://preppers.cz/forum/index.php?topic=6782.msg51830#msg51830Na třetí tip mě přivedla kamarádka, u které jsem se dnes chtěla stavit s přebytkem našich rajčat. Chystala se vařit, takže zjištila, co jí chybí k uvaření jídla, na které dostala chuť, šla nakoupit a zrovna se vrátila, když jsem k ní dorazila. Usadila mě ke kávě a sama začala nákup ukládat. Koukala jsem jak jojo - lednice narvaná, část obsahu už ve stavu na hranici použitelnosti. A Jana si přistavila odpadkový koš a brala to plošně. V půlce procesu jsem nevydržela a vyptala se jí, proč sakra neuvaří z toho, co má v lednici, a chodí nakupovat něco jiného. Odpověď: "Dostala jsem chuť na tohle..."
Facit: to staré "Doma jez, co máš..." bych některým jedincům napsala velkým písmem na kuchyňskou linku...