Autor Téma: Domácí kompostování  (Přečteno 12614 krát)

Offline Mobile

  • Administrátor
  • *****
  • Příspěvků: 5
    • http://minimalisti.tym.cz/
Re:Domácí kompostování
« Odpověď #50 kdy: Srpen 01, 2012, 08:38:57 odpoledne »
K čemu jsou dobré fosfáty z pracích prášků? Proč bychom je měli získávat?

Aby bylo jasné, neposmívám se, zajímá mne, k čemu by se fosfáty daly využít.. Jsem elektrikář, ne chemik..
Fosfor je důležitý prvek pro hnojení.

Offline miki

  • ***
  • Příspěvků: 1036
Re:Domácí kompostování
« Odpověď #51 kdy: Srpen 01, 2012, 11:29:47 odpoledne »
Zdravím.
Pánové tak to bych chtěl vidět těch fosfátů tam je tak akorát na změkčení vody a v pytli pracího prášku jich je odhadem tak 10 dkg. Pytel prášku je 9 kg tak nevím to by se půda asi poděkovala za tu nadílku. Čistička si s tím neporadí a půda jo ? ? A jak je dostat ze směsi se saponátem mě jaksi uniká.
Fosfáty jsou základní prvek potřebný pro rostliny společně s dusíkem (nitrátová forma a nebo čpavková) a draslíkem (chloridová a nebo síranová forma).
Fosforečnany (fosfáty) jsou v přírodě dolovány v nerozpustné formě a na rozpustnou se převádějí působením kyselin. Ještě existuje tzv. Guano což je trus mořských ptáků. V tropech jsou oblasti hnízdění kde jsou jich metrové vrstvy.
Miki.

petka

  • Host
Re:Domácí kompostování
« Odpověď #52 kdy: Srpen 04, 2012, 07:55:58 odpoledne »
Používáte mletý vápenec?

Moucha

  • Host
Re:Domácí kompostování
« Odpověď #53 kdy: Srpen 10, 2012, 11:25:23 dopoledne »
Kde si můžu nechat udělat rozbor půdy?

Klouzek

  • Host
Re:Domácí kompostování
« Odpověď #54 kdy: Srpen 10, 2012, 11:38:38 dopoledne »
Jak je to s dusíkem? Je dobré ho mít v půdě dost?

Locker

  • Host
Re:Domácí kompostování
« Odpověď #55 kdy: Srpen 11, 2012, 08:49:31 dopoledne »
Kde si můžu nechat udělat rozbor půdy?