Řekl bych, že výrobce se bude snažit dávat svému zboží co nejkratší záruku, aby eliminoval jakékoliv reklamace. V praxi se zkazí jen to, co bylo špatně uzavřené, a to se stejně zkazí ještě před vypršením expirace.
Jak tu bylo správně řečeno, expirace nic neznamená. Důležité jsou zkušenosti z praxe.
Já bych měl dva samostatné sklady , sklad toho, co se dooopravdy zkazí, a pak bych prostě pravidelně nahlížel a prohlédl všechno co tam je (stejně bych toho tam neměl tolik a to právě z toho důvodu, že se to kazí).
A pak bych měl druhý sklad, ten by byl větší, a tam by bylo to, co se nekazí -- datum spotřeby bych nehlídal, protože by to nebylo potřeba.
A mimochodem obchody často datum expirace přelepují, aby mohli tímto trikem prodat něco, co ve skutečnosti prodat už nesmí.
No ale ... je škoda vyhodit něco, co je dobré, jen proto, že je po vytištěné expiraci.