Autor Téma: Civilní evakuační vozidlo  (Přečteno 7074 krát)

Offline miki

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 1046
Re:Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #50 kdy: Březen 27, 2013, 09:05:26 odpoledne »
Zdravím.
Mnóóó to by bylo krásné kdyby to byla pravda.
Chlape tobě by dal pan profesor, dvojnásobný ing. PAN KRUPKA tak za .........? ? Vycházíš z mylných předpokladů.

Alternátor je v podstatě generátor ve kterém na rotoru je vinutí cívky vyvedené na kroužky, kterými se do rotoru pouští proud (regulovaný elektronikou, bohužel). Vytváří to magnet, který při otáčení indukuje ve vinutí statoru napětí. Dnes se na rozdíl od dřívějška vyrábí trojfázové a zapojené do hvězdy. Na každém vývodu je diodový můstek. Takže každou cívku alternátoru lze zkratovat, včetně těch kartáčků na kotvě. Je samozřejmé, že zkrat musí být jak před diodama tak za nimi. Takže jsou vlastně překlemované.

A co na to dynamo ? ? ? Statorové cívky jdou zkratovat, tam je to v poho. ALE CO S ROTOREM ? ? Tam jsou přeci cívky po obvodu a všechny jsou vyvedeny na kolektor. Každá cívka má svoji lamelu. Na lamely dosedají uhlíky, které mají odvádět vznikající proud.
U 2 pólového jsou to jedna dvojice proti sobě. U 4 pólového jsou to dvě dvojice po 90 st.
Takže v případě EMP se prorazí všechny cívky, které v ten okamžik nemají dotek s uhlíky. No protože my můžeme zkratovat pouze vývody, na které jsou ty uhlíky vyvedené tělesem dynama ven. 

Znalý namítne, že cívky jsou zapojené v okruhu, takže budou zkratované všechny ? ? ? ;) ;)

Ten znalejší ovšem dodá, že tomu zabrání vlastní indukčnost cívek. ;) ;)
Ty co jsou uprostřed mezi uhlíky se stejně prorazí. ;D

PROČ ? ? ? Ta napětová špička, která se naindukuje v těch prostředních cívkách ( pozor ta špička bude vznikat ve všech cívkách) se přes tu indukčnost krajních, nedostane včas na zkratované svorky aby se mohla vyrušit (zkratovat).
TAKŽE JE MĚ LÍTO raději ten altik.  :( :( :(

Nevěš hlavu, omlouvá tě, že jsi telefoňák.

...... No ale na druhou stranu by mě zajímalo co je blesk, který práskne do nadzemního telefonního vedení ? ?  Copak tam dělají ty bleskojistky a cívky. Proč jsou některé v sérii s vedením a některé paralelně mezi vedením a zemí (uzemněním) ? ? ? Pokud chceš vědět tak písni SZ.
Miki.

Offline Saladin

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 9370
  • I' ll be back!
Re:Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #51 kdy: Květen 18, 2013, 01:16:46 dopoledne »
Dneska se už žádné tlumivky dávno nepoužívají, jen jiskřiště, bleskojistky a rychlé diody. Nadzemní vedení jsou stejně dávno kabelová.

U těch nadzemních vedení byl hlavně problém s tím, že po stejném páru procházely jak stejnosměrné, tak střídavé proudy. Stejnosměrný proud napájí telefon a udržuje spojení, hovorové proudy jsou střídavé.

Stará vedení holými dráty se občas používala i na propojení ústředen, pak po nich běžely jen střídavé proudy.

Obecně platí, že nadzemní vedení po izolátorech je vlastně veliká cívka, zatímco kabel je hlavně kondenzátor. Takže cívky se používaly ke kompenzaci kapacity kabelu, aby se po něm signál šířil rychleji, což u drátů nebylo zapotřebí. Vymyslel to nějaký pan Pupin, proto se těm cívkám říká pupinační, ale to s ochranou proti přepětí nemá nic společného.

Takže se dám podat. Proč byla cívka mezi drátem a uzemněním opravdu nevím.
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

Offline vvitty

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 1717
  • a
Re:Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #52 kdy: Prosinec 11, 2013, 10:15:39 dopoledne »

Offline Cajgalamo

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 1489
Re:Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #53 kdy: Prosinec 11, 2013, 10:52:08 dopoledne »
Pekné.
Najviac sa mi pozdáva motor 1,6 z Lady.  :)
Jednoduchý benziňák bez elektroniky.

Tá cena prekračuje moje možnosti. Dokonca aj možnosti skupiny.  :(
"Svet v temných, ale skutočných farbách má väčšiu cenu, ako svet v ružových farbách, ale falošných." Jean Gwenaél Dutourd

Offline miki

  • Moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 1046
Re:Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #54 kdy: Prosinec 11, 2013, 11:23:18 odpoledne »
Zdravím.
Chlapi neblbněte kde tady chcete mět problém s projetím terénu, leda že by jste vyrazili na "Bahna".
Tady budete mít problémy aby vás někdo spíš nesestřelil ze silnice, prošpikoval vám gumy ze 7,62x39 a neprostřelil motor.
Taky toho benzínu, nebude dostatek.
V tomhle jsem realista a navíc těch peněz ? ! ? ! Pro ty bych měl (pokud by byly) jiné použití.
Raději si kupte střelivo do zásoby.
Miki.

Offline siedler

  • ***
  • Příspěvků: 515

Offline vvitty

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 1717
  • a
Re:Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #56 kdy: Prosinec 12, 2013, 03:16:08 odpoledne »
Vsak pisu pro odlehceni vaznych temat, ne?  ;)

Offline PooM

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 2395
  • Když do pekla, tak na pořádným koni.
Re:Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #57 kdy: Březen 01, 2018, 05:56:17 odpoledne »
Všichni: kdo se  autech vyznáte - jaké auto má největší životnost? neboli pokud bych potřeboval dest let po málolidném VP sehnat nové auto z deset let stojících vraků po kterém bych měl sáhnout?

A případně jaké auto by bylo ideální z hlediska odolnosti proti EMP? Dělá se dnes nějaké auto, které má pomocné možnosti startování na stlačený vzduch nebo na kliku?

Po deseti letech...bude nejspíš všechno mrtvé. Protože cokoli použitelného je už dnes 25 a víc let staré. Takže bych otázku položil jinak: Jaké auto si vybrat hned po málolidném VP (a dobře ho schovat)?
Pokud benzin, tak opravdu něco s mechanickým rozdělovačem a karburátorem (něco takového nebude mít turbo a už vůbec ne elektronickou regulaci čehokoli - pokud nepůjde o nějaký speciál). Takže karburátorového favorita nebo cokoli staršího. Myslím, že ještě ěkteré škody 100 měly dynamo (ale negarantuju). Nelze paušalizovat, ale troufnu si odhadnout že počátky používání elektroniky u nás se datují někdy od první poloviny 90. let, na západě to bylo o 5-10 let dříve. VW v roce 88 používal mechanický rozdělovač, ale MOHL mít el. řízené vstřikování (to neznamená, že ho nutně měl).
Pokud to hodně zobecním, tak výhodnější bude auto s kompresním poměrem někde do max. 8, nebo míň. Tím se dostávámě ke staré škodě 1000MB nebo starším (1202STW nebo Octavia - 60.leta se dají pořídit za hubičku) Škoda Octavia a 1000MB měla možnost startu klikou snad ještě z výroby, škoda 100 myslím po úpravě. Motor s nižším kompresním poměrem je výhodnější protože zpracuje i méně kvalitní palivo (a třeba dřevoplyn).

Pokud naftu, tak něco s mechanicky ovládaným vstřikovacím čerpadlem, to měl naposledy Peugeot 205 nebo Golf II (určitě i někdo jiný, ale o těchhle autech to vím bezpečně).
Výhody oproti benzinu: pro svůj chod nepotřebuje elektriku. Stačí se podívat kam vedou dráty na vstřikovací čerpadlo (stopventil), to do čeho vedou ty dráty vymontovat (je to cívka) a vyndat z toho jádro (kovový váleček na konci s gumovou čepičkou). Cívku pak vrátit bez toho vnitřku zpět - funguje jako špunt. Rukama to natočit nepůjde a baterie nebude. Přistupme ke startu. Po těch letech nebude v čerpadle a ve vstřikovačích nafta. Točit tím rukama (klikou) bych nechtěl. Takže tlačit nebo roztahovat. Ještě před tím je nutné povolit přívodní trubky paliva nahoře u vstřikovačů. Pokud mám možnost, můžu naplnit palivem aspoň filtr a pro technicky zdatnější - celou soustavu až po čerpadlo je možné naplnit natlakováním nádrže foukáním do hrdla nádrže (lepší je to hadičky odvětrání nádrže, ale ne všechna auta ji mají) při sundané pívodní hadici z čerpadla nebo lépe povoleném/vyndaném odvzdušňovacím šroubu čerpadla - záleží na těsnosti soustavy. Pokud mi tlak bude někudy unikat, můžu se snažit jak chci a k ničemu to nebude... U vstřikovacího čerpadla obzvlášť platí: když si nejsem jistý, nehrabu do toho - škody mohou být nevratné! Pokud nevím, táhnu, dokud nahoře u trysek (vstřikovačů) nezačne hodně odstřikovat palivo. Pěna a kapičky nestačí. Pak nasadím a utáhnu trubky zpět a po pár metrech by to mělo naskočit (objeví-li se bílý dým, znamená to, že palivo je v motoru).     

Regulace turba není ryze mechanická záležitost (možná u nějakého starého speciálu?). Téměř vždy do toho "kecá" elektromagnetická cívka řízená "centrálním mozkem".
Roetka před chladičem tam není (nebývala) kvůli lepšímu chlazení, ale proto, aby se motor rychleji ohřál (a u hodně oldschool variant se jí regulavala teplota motoru, ale poslední kdo to měl byl tuším Zetro 25 N). U ostatních aut to řeší poměrně spolehlivě termostat. Ventilátor se spíná až při vyšších teplotách motoru automaticky.

Když zešílet, tak s plnou parádou hned.

Offline sedlák

  • Včelaři sobě
  • *
  • Příspěvků: 760
Re:Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #58 kdy: Březen 01, 2018, 07:23:06 odpoledne »
Pridám foto motora š120, aby si to vedeli predstaviť aj lajkovia.
Príprava na prípadný EMP je jednoduchá - stačí si bezpečne uložiť alternátor, indukčnú cievku, rozdeľovač.
To je celé.
Elektronika v aute žiadna nie je, príprava zmesni paliva je mechanická - karburátor.
Viem si predstaviť jednoduchú úpravu centrálnej remenice (na obrázku je to tá spodná - od kľukového hriadeľu), tak, aby sa cez dieru v karosérii (vychádza to pod ŠPZkou) dala nasadiť kľuka.


Když Poom začal o vozidlech, tak si dovolím upřesnit:
Stodvacítka kliku neměla. Amatérsky se dala snadno upravit.
1. Z řemenice se vytočila zátka a nahradila ozubcem (či jak to nazvat ), do kterého se nasazovala klika. Ten bylo třeba vyrobit na soustruhu. Rozměr závitu si už nepamatuju, ale určitě byl pravý, startuje se doprava.
2. Proti řemenici se odvrtala díra v zadním plechu. Byla za nárazníkem, takže nebyla skoro vidět.
3. Nárazník byl půlený, takže se rozšrouboval a vsadil se tam díl z něčeho nekorodujícího s vyfrézovanou drážkou pro kliku.
4. Z kulatiny se vyrobila klika.
Foto sem nedám, tu stodvacítku už nemám. Natočit to šlo celkem lehce, zvládla by to i ženská. Ale ona se ta úprava dělala hlavně proto, že se s tím velice pohodlně nastavoval předstih, nebo vůle ventilů.

Offline Cajgalamo

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 1489
Re: Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #59 kdy: Srpen 25, 2018, 08:54:30 odpoledne »
Tak mi pribudlo civilné evakuačné vozidlo.
Jeden z množstva zabudnutých dobrých oofroadov.
Kia sportage 1. generácie
Za pár drobných výborné do terénu, aj náročnejšieho.
Trubkový rám, pripojiteľný predok, redukcia, samosvor.
Brodivosť v základe 80 cm.

Civilne si na ňom frčím do práce, občas cestou-necestou, skúšam limity.  :)
"Svet v temných, ale skutočných farbách má väčšiu cenu, ako svet v ružových farbách, ale falošných." Jean Gwenaél Dutourd

Offline Saladin

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 9370
  • I' ll be back!
Re: Civilní evakuační vozidlo
« Odpověď #60 kdy: Srpen 25, 2018, 09:17:50 odpoledne »
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)