www.paulcraigroberts.org/2025/05/09/the-digital-revolution-is-too-costly-to-continue/Malwarebytes je služba, která vám pomůže snížit rizika kybernetického ohrožení, ale nedokáže je zcela eliminovat. Internet bude vždy zranitelný, protože byl vyvinut jako otevřený systém. Malwarebytes informuje o dvou nových způsobech, jakými mohou kyberzločinci ukrást vaši identitu. Jeden z nich vyplývá z problému v infrastruktuře společnosti Google, který kyberzločincům umožňuje odesílat e-maily, které vypadají, jako by pocházely od společnosti Google. Odpověď na tyto e-maily může vést ke krádeži identity. Další útok využívá videokonferenční systém Zoom k převzetí kontroly nad vaším počítačem, vyprázdnění vašeho bankovního účtu nebo k jakémukoli jinému účelu, který si kyberzločinci vymyslí.
O vaše data nemají zájem pouze kyberzločinci. Stejně tak i komerční služby a prodejci produktů. Proti společnosti Shopify byla podána žaloba za instalaci sledovacích souborů cookie do iPhonů zákazníků a použití těchto údajů k vytvoření profilu, který lze prodat obchodníkům. Pokud bude žaloba úspěšná, pravděpodobně výrazně zvýší náklady internetových obchodníků tím, že je zatáhne do soudních síní v mnoha zemích. Obhajoba v několika zemích snadno vyčerpá kapitál společnosti. Stejně jako zranitelnost internetu zvyšuje úroveň ohrožení a náklady pro jednotlivce, zvyšuje také náklady pro internetový obchod a poskytovatele služeb.
Je třeba provést objektivní studie nákladů a přínosů digitální revoluce a revoluce v oblasti umělé inteligence. Z pozorování docházím k závěru, že náklady prudce rostou a přínosy klesají. Mnoho údajných přínosů, jako například to, že studenti používají umělou inteligenci k plnění úkolů a tím se nikdy nenaučí žádné dovednosti, jako je psaní slohových prací nebo řešení matematických či fyzikálních úloh, ve skutečnosti vede k vytvoření nevzdělané populace, která není schopna fungovat nezávisle na technologii. Nejsou ani schopni rozpoznat, zda jsou informace, které jim AI poskytuje, správné. Jejich mysl je zcela ovládána těmi, kdo software programují.
Digitální revoluce zvýšila náklady na automobily a spotřebiče a jejich opravy jsou stále více frustrující a nákladné. Digitální revoluce způsobila, že řešení jakýchkoli problémů se službami je extrémně nákladné z hlediska času a stresu. Problémy, které se v analogovém věku vyřešily tříminutovým telefonátem, který byl přijat na třetí zazvonění, nyní mohou trvat hodiny i dny. Telefonátem se vám ozve robotický hlas naprogramovaný tak, aby odpovídal na otázky, kvůli kterým byste nikdy nevolali, a přesměruje vás na jiný robotický hlas, který od vás přijme platbu nebo přidá další službu. Je těžké se vůbec dovolat k člověku, a když se to podaří, je to někdo z Asie, kterému sotva rozumíte a který po vás chce číslo sociálního pojištění, aby vám sdělil, že nemá oprávnění řešit váš problém, ale přepojí vás na někoho výše. Někdy se to podaří a dostanete se k někomu výše, ale obvykle až po zpětném zavolání o 24 hodin později nebo ještě později. Někdy je váš bankovní účet zmrazen a nemůžete k němu přistupovat, když ho potřebujete. Vaše kreditní karta je zneužitá a musíte si nechat vystavit novou, což často znamená, že musíte znovu nahlásit všechny automatické platby, ke kterým jste se hloupě nechali zlákat: „Přechodem na bezpapírovou formu, ušetříte stromy, ušetříte náklady na známky“, ale ztratíte den svého života informováním poskytovatelů automatických plateb a obchodníků o čísle vaší nové kreditní karty.
Každý může tento seznam doplnit o další zkušenosti, a k tomu všemu digitální revoluce způsobila, že lidé přestali zvedat zvonící telefony. Asi 95 procent hovorů jsou podvody. Pokud osoba pozná vaše číslo, může vám zavolat zpět, a pokud poznáte číslo, můžete hovor přijmout. Dnes se mobil používá hlavně k procházení internetu a sledování porna.
Digitální revoluce nám sice umožňuje pracovat z domova a pořádat videokonference. Falešná „pandemie covidu“ zavedla práci z domova, ale nyní firmy zjišťují, že absence interakce s kolegy snižuje pracovní výkon a vytváří pocit izolace, který podkopává vazbu zaměstnance na firmu. Audio konference byly možné i v rámci starého analogového systému. Co přidává vizuální prvek? Zdá se, že prodlužuje schůzky, protože účastníci chtějí být viděni, jak na schůzkách dominují.
Z digitální revoluce a umělé inteligence těží společnosti, protože mohou přesunout náklady na zákaznický servis na své zákazníky a veškerý kontakt se zákazníky přesunout do Bangladéše. Vedení a představenstva společností digitální revoluci uvítaly. Snížila náklady společností tím, že je přesunula na zákazníky, a tím zvýšila zisky společností a „výkonnostní bonusy“ vedoucích pracovníků a členů představenstva.
V éře digitální revoluce nemají kyberzločinci žádný problém obejít současné ochrany tím, že využívají nové bezpečnostní chyby. Podle mých zkušeností kyberbezpečnostní firmy svým klientům říkají, že to nejlepší, co pro ně mohou udělat, je vyškolit jejich zaměstnance, aby byli opatrní a nenechali se oklamat a neposkytli neúmyslně přístup k firemním záznamům. Tyto školení probíhají nepřetržitě, protože se stále množí nové metody získávání přístupu k důvěrným údajům.
Překročily již náklady na ochranu informací v digitálním věku úspory nákladů na zákaznický servis? Pokud ne, brzy se tak stane. Co se stane pak? Odmítnou všichni lidé, kteří byli digitální revolucí oklamáni, a budou požadovat návrat k rozumu? Nebo budou ztraceni a nebudou vědět, co si počít, když nebudou moci scrollovat na svém mobilním telefonu?
Digitální revoluce a její výplod, umělá inteligence, vyvolávají velkou otázku. Co se stane s lidstvem? Jakou roli budou mít lidé? Zřejmě velmi omezenou. Nedávno jsem četl, že již v lékařství existují operace, které mohou provádět pouze stroje, protože lidští chirurgové nejsou dostatečně rychlí, aby operace byla úspěšná. Pokud tedy nebudeme potřebovat chirurgy, koho budeme potřebovat?
Proč si někteří lidé mysleli, že odstranění lidského poslání je službou lidstvu? Vzhledem k "nepotřebnosti" lidí není divu, že Bill Gates a Světové ekonomické fórum vidí budoucnost ve snížení světové populace z dnešních miliard na 500 milionů lidí. A není ani jasné, jaký by tito lidé měli smysl.
Ve filmu „Absolvent“ zazněla věta, že budoucnost patří plastům. Dnes v reálném životě se říká, že budoucnost patří umělé inteligenci. Pokud je to tak, čeká nás děsivá budoucnost, které musíme za každou cenu zabránit. Je to budoucnost, ve které je lidstvo zbytečné a nepotřebné, protože kromě programování strojů nemá co dělat. Ale pro koho jsou stroje programovány?
Když jsem tuto otázku poprvé nastolil, řekl jsem, že spolu s kolegou představíme pozitivní scénář AI. Nyní od tohoto záměru upouštím, protože jsem přesvědčen, že digitální revoluce nepřinese pro lidstvo žádný příznivý výsledek. Zničí nás stejně jistě jako světová jaderná válka. Lidstvo nemá většího nepřítele než digitální revoluci, hrůzu nad všechny hrůzy.