BarteH8,
děláš ostudu všem prepperům.
Fragmenty zprávy od ICAO, které už včera zveřejnil Aviation Herald si může každý přečíst sám a nepotřebuje k tomu zcela zavádějící interpretaci prokremelského média, které se aktivně účastní informační války na Ukrajině.
Zde je článek:
https://avherald.com/h?article=4e7d7208/0000&opt=0Celé vyšetřování se točí kolem záznamů komunikace, dispečera a emailu o bombě na palubě letadla, jako hrozby, která donutila posádku přistát v Minsku.
Dispečer po tomto incidentu okamžitě nastoupil dovolenou, následně "zmizel" a Bělorusové "neví, kde se nachází".
Koordinační hovory mezi posádkou a řízením letového provozu byly vymazány. Zmizely i všechny záznamy z kamer na letišti atd.
Bělorusové "zahájili vyšetřování", proč záznamy nejsou, ale nic nevyšetřili a věc odložili.
Podle důkazů předložených Běloruskem, u letadla žádná stíhačka MIG-29 neoperovala a ani posádka letounu její přitomnost nepotvrdila.
Tady je dobré si připomenout, že informaci o přítomnost MIGU-29 jako první (bez důkazů) deklarovala běloruská a ruská provládní média. Proč se o ní mluvilo je zcela zřejmé. Tatáž média po zveřejnění aktuální zprávy (jejích podstatných částí) okamžitě začala razit narativ, "že když tam stíhačka nebyla, tak posádka přistála dobrovolně a o únos nešlo".
Odvádí se tím pozornost od skutečné podstaty vyšetřování - falešné bombové hrozby na palubě letadla, která v souladu s pravidly (letadlo bylo nad Běloruskem, pod jejich letovou kontrolou atd.) donutila posádku s letadlem přistát v Minsku.
Závěr je, že podle všech ukazatelů, šlo o záměrně falešnou bombovou hrozbu (bomba se nenašla ani v Minsku, a ani předletové kontroly v Řecku nic nezaznamenaly atd.), což je trestný čin (podle Article 1 (1) (e) of the Montréal Convention).
Pachatele ovšem nelze určit protože "není dostatek důkazů" (záznamy i lidé zmizeli) a vyšetřovací tým tak nemůže ukázat na konkrétní osobu nebo stát. Jde o očekávaný výsledek šetření.