1. Auto má doklady. Těch se dá zbavit legálně jen tak, že dáš auto na legální vrakoviště. Jinak NEMÁM OVĚŘENO lze auto fiktivně prodat do zahraničí - ale na to je třeba bílý kůň. Nebo to napsat na bezdomovce, kterýmu jsou dluhy fuk. Nebo za něj celý život platit povinné ručení - a pak běda dědicům.
Nebo můžeš dát doklady do depozitu a rok co rok ho celý život prodlužovat - pak ale opět, běda dědicům.
Nejsnazší cesta je uplatit někoho na vrakovišti - to ale za dva tisíce nebude.
2. Ekodaň při převodu - může být až 10 000,-
3. Auta bez papírů se už dnes shánějí těžko.
4. Pokud ti někdo dá nějaké auto zadarmo, většinou je to naprosto tuctový model, kterých je všude plno a nejspíš i polovrak. Za rok na dešti z něj bude totální vrak. Takže jako veterán to bude neprodejné. Veterán musí být hodně starý (než ti dostatečně zestárne, rozsype se), něčím zajímavý (sportovní nebo luxusní auto je ideální), nebo legendární (druhoválečný Jeep). Fiat Punto nebo Audi 80 je nezajímavý, bylo jich strašně moc a nejsou ničím vyjímečné...v našich zemích se nejspíš dá vydělat na Škodě 100 a 1000MB, ale ceny jsou astronomické už dnes a je to bublina, která splaskne...
5. Použité díly jsou na problémy - musíš vědět co máš vymontovat abys to nezničil a jak to, co máš vymontovat vypadá (uměl bys identifikovat a vymontovat rozdělovač z Felicie?). A pokud ano, budeš si moct dovolit garantovat funkčnost? Jestli ne, nikdo ti za něj nic nedá.
6. Je to hnusný (autovrak), zabírá to místo a unokají z toho provozní kapaliny.
7. Při cenách šrotu nevyděláš ani na tom. Komplet autovraky se vykupovat nesmí a pokud to budeš rozebírat, náklady převýší zisk.