Autor Téma: Čím jezdíte?  (Přečteno 735 krát)

Offline vvitty

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 1864
  • a
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #50 kdy: Leden 10, 2019, 12:27:40 dopoledne »
.... Právě jsem poslouchal Babiše, jak se chlubil tím, že jsme postavili nové úseky D1....co na to říci. Němci si rozšířili Hitlerovi dvouproudé panelové dálnice postavené těsně před 2WW, ale nazývali to rekonstrukcí a modernizací dálniční sítě....

Tady https://medium.com/@maestrosill/%C4%8Dau-andreji-a-dane-k-t%C4%9Bm-d%C3%A1lnic%C3%ADm-6f20fe427106
mas k tomu zajimavej rozbor :D

A to zapada podstatna vec - na opravu nebo mirne rozsireni dalnice je obvykle potreba hlavne penize (ty jsou) protoze pozemky uz jsou statni a odpadne spousta papirovani.

Offline vvitty

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 1864
  • a
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #51 kdy: Leden 10, 2019, 02:18:08 odpoledne »
To spíš mimo město. Ve městech se většinou akorát mačkaj plechy. Teda pokud to není smart, ten se po nárazu rozpadne na hromadu trsátek  :D

Bezpečnost chodců a cyklistů proti SUV to už je jiná kapitola...

A výhodu to dává právě tehdy když se ocitneš mimo tu většinu. Je to pár let zpět co to *censurovano* v policejním voze napálilo do vozu mého bratra a nalisoval ho na spřáhlo tramvaje. Taky bych nečekal že policejní vůz pojede v ranním čase na pražském Újezdě kde se pohybují mraky chodců nějakých 130 km/h - zejména když úkol který měl spočíval jen v tom aby zajistil na další křižovatce volný průjezd pro vládní kolonu. U běžné oktávky by to znamenalo že spřáhlo pošle motor na přední sedadla a na zadní *censored* nalisuje naopak kufr...

Mimochodem, na chodce je ve městě z SUV, dodávky nebo jiného auta kde řidič sedí výš mnohem lépe vidět protože Ti výhled méně zakrývají vozidla parkující kolem ulice.

Offline vvitty

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 1864
  • a
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #52 kdy: Leden 10, 2019, 02:35:45 odpoledne »
Hustota železniční sítě je (bohužel) k ničemu když povětšinou zůstala ve stavu jak ji za císaře pána postavili. Akorát přepravní rychlosti mimo koridory šly dolů... nedávno s velkou slávou prošel kompletní rekonstrukcí posázavský pacifik - a maximální povolená rychlost stoupla na 80km/h na území Prahy a 50-60 mimo .... na mnoha jiných tratích jsou úseky s traťovou 30kou kvůli zanedbané údržbě. A s velkou slávou se na konci 90 let projektoval koridor na tratovou rychlost 160 km/h v době kdy už v Německu stavěli 200kové tratě. Dodnes není hotový v celém rozsahu...

Když to máš těžký - jsme malá země, spousta zástavby. 160ku ještě na stávající trati zvládnou s relativně malými úpravami, ale na vyšší rychlosti to už chce nové tratě... otázka je, jestli je kde tyto tratě postavit.

Já ale nemluvil o VRT, jen o dimenzování nových staveb na 200 km/h místo 160 km/h které se mohlo dělat už koncem devadesátek, jen jaksi nebyl zájem těch co měli rozhodovací pravomoci. Toto bylo minimálně na koridorech realizovatelné, znamenalo by to úpravy ve vedení trati a navýšení ceny zemních prací ale v celkovém součtu by to nebyla zničující položka. Zástavba tu není takový problém, to se týká zejména částí v širé krajině mimo aglomerace, v městské zástavbě pochopitelně není moc manévrovacího prostoru a vysoká rychlost tam není na sdílené trati realizovatelná z důvodu sdílení trati s pomalu jedoucími lokálními vlaky.
VRT je další level, tam chybí hlavně koncept aby vůbec bylo od čeho začít, jenže čím déle se o tom bude jenom mluvit tím horší budou podmínky do začátku, protože jsme malá země a prvotní idea VRT byla tranzitní, navazující na sítě v okolních zemích a umožňující například průjezd Berlín - Praha - Brno - Vídeň. Jenže okolo nás už se staví a nikdo nebude čekat na zemi malou tak že se dá pohodlně objet - když nemá zájem se připojit.