Autor Téma: Čím jezdíte?  (Přečteno 2554 krát)

sedlak

  • Host
Čím jezdíte?
« kdy: Leden 05, 2019, 10:42:18 dopoledne »
.

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5150
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #1 kdy: Leden 05, 2019, 01:32:19 odpoledne »
jestli ti fabie vyhovovala, kup si ji znovu, s malým nájezdem a máš klid.Nebo oktávku, je to stejný. Těch ostatních možností u dieselů už tolik není.Já, starej naftožrout jsem v garančce vrátil vw tiguan tdicr a koupil jsem dacii duster za polovičku a na plyn a mám klid. Už dva roky. A na delší štreky mám chrysler gr voyager a  asi ho koupíme znovu....Nové auta už z principu nelze vyrobit jednoduché, euro šestka je neskutečnej mazec.

Offline Loki

  • ***
  • Příspěvků: 1235
  • I'm the Key I'm the Gate
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #2 kdy: Leden 06, 2019, 04:13:21 odpoledne »
Mezi zánovními vozy 3-4 roky, na naftu, je jedna z nejlepších voleb 1.6 HDi nebo 2.0 Hdi od PSA. Moderní a spolehlivé motory. Dají se levně a dobře pořídit například v minulé (a podařené) generaci Peugeotu 5008. Jako druhá možnost se nabízí velice podařený 1.6 i-DTEC od Hondy, který se montoval do CR-V. Spolehlivý s nízkou spotřebou (4 litry). Honda vyjde dráž, ale je to "lepší auto".

Osobně bych se ale dieselu dnes vyhnul, stejně jako ojetině.

Jedno z nejlepších aut dneška - cena/výkon/spolehlivost je Suzuki Vitara S. Nejlepší konfigurace je motor 1.4 BoosterJet (ber jen benzínové turbo), automat, 4x4, kolem 0,5M za nové. Spotřeba do 6ti litrů, velmi vysoká průjezdnost v terénu a výborná na silnici. 5 let záruka. Po přesednutí z fabie budeš mít menší kufr, ale vše ostatní ji dalece překonává.

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #3 kdy: Leden 06, 2019, 05:45:30 odpoledne »
Tak jako prepper by měl uvažovat o koupi jednoho z neprodávanějších aut v našich končinách, ideálně bez turba, bez kompresoru, čím jednodušší, tím lepší (to vylučuje moderní naftu), s minimem elektroniky, s náhonem na předek (4x4 pokud nebydlíš na horách je celkem zbytečnost), s množstvím dostupných servisů a náhradních dílů... takže z toho vychází nejlíp VW Group (Škoda, Seat, VW...).

Japonec je super, ale dostupnost a cena nd je vždy trochu problém (a to i v klidných dobách).

Sedlák má nejspíš naftu bez DPH, takže i když benzín bude jednodušší na údržbu, tak bude chtít diesel (bez toho, aby to byl ten moderní s nutností lití čpavku).... takže z toho vychází Škoda Yeti 2.0 tdi, dvoukolka, s přívěsným zařízením až do 2 tun  ;)

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #4 kdy: Leden 06, 2019, 06:27:15 odpoledne »
Yeti v akci ... úspěšně testováno jedním z největších automobilových kritiků :)

https://www.youtube.com/watch?v=E7kEJ-pHkWA
https://www.youtube.com/watch?v=vwi8qRf0bXw

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #5 kdy: Leden 06, 2019, 06:46:57 odpoledne »
To je tak, když má ženská manžela, švagra a tchána automobilové maniaky... to prostě už něco za ty roky "odposlechneš"  :D (a navíc mě to i docela baví)

Já jsem třeba jezdila mazdou, mazdy jsou moje srdcová záležitost, takže zrovna vysvětlení "proč ne japonce a proč vw nebo škodovku" jsem už slyšela toooolikrát .... ;D  .....a stejně se koukám po další, prostě srdcovka  :)

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5150
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #6 kdy: Leden 07, 2019, 12:13:19 dopoledne »
Diesel bez turba a filtru pevných částic se již léta nesmí do výroby. Však ti zblblíci cpou filtry pevných částic i do benzínů....Já si nechávám vozit auta ze švýcar, jsou pěkná a jak to rozjezdím, tak znova.Sedlák má dvě možnosti, přijmout moderní evangelium euro6, nebo si koupit to nejlepší, co nám autoprůmysl dal, a to je 1.9 tdi a starší model s malým nájezdem.Pokud nejezdí trajektem, tak mu to může vydržet další desítku let, jako prd.

Offline PooM

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 2627
  • Když do pekla, tak na pořádným koni.
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #7 kdy: Leden 07, 2019, 12:21:47 dopoledne »
Přesně jak psal Votroubek, moderní nafťák bez commonrailu je utopie vinou emisních norem.

A když ojetý, tak bez filtru pevných částic a dvojhmotového setrvačníku. Commonrail funguje dobře (v rámci možností), problémem jsou periferie (třeba právě DPF - ale i s filtrem z 2l VW motoru bych si věděl rady - stačí 3 x 12mm díra  ;D ale pořád je kolem toho hromada čidel, bez kterých to stejně nepojede).

Benzinové motory jsou zdánlivě jednodušší, ale i tak - elektroinstalaci mají komplikovanou. Překopat to na plyn je řešení, kterým se dá část elektroniky obejít (třeba vstřikovače, pokud teda ještě dnes někdo dělá "karburátorové" LPG a nejen vstřikování), ale elektronické zapalování zůstává - a to je "v poli" neopravitelné.

Míval jsem Peugeot 306 (stál pár peněz a na ježdění přes kopec byl fajn) s 2,0HDi (common rail) a spokojenost. Ale bez diagnostiky neopravitelné.

U VW (a ostatních z koncernu - takže škoda taky) se platí spousta peněz za značku...

A sehnat 1,9 od VW ve slušném stavu je skoro zázrak - kdo to má, dojíždí to úplně domrtva, ty auta jsou des 20 a víc let starý, stav těžko poznat...
 
Když zešílet, tak s plnou parádou hned.

Offline TNT1973

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 1803
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #8 kdy: Leden 07, 2019, 07:30:52 dopoledne »
minule leto som tiez riesil vymenu auta za "nove" tak to mam dost čerstvo vsetko preštudovane.
preluskal som snad vsetky znamejsie značky aut a nakoniec som sa rozhodol pre motor 1,6 HDI od koncernu PSA
dnes uz jazdim vyse rok a pol a musim dat Lokimu za pravdu ze motory su jedny s najlepsich na trhu.kupil som jedno zanovne r.v. 2015 motor 1,6 blue HDI najvyssia rada co PSA predava.a este jedno r.v. 2009 1,6 HDI.v oboch je samozrejme turbo,bez toho to dnes uz asi naozaj nejde.
pokial ide o filter pevnych častic tak tu vas musim poopravit.uz spominana močovina ktorej sa tu vsetci bojite ako čert križa nahradza uz prave spominany filter pevnych častic.minuli mesiac mi zacala svietit kontrolka na močovinu.kupil som 10 litrov a doma na dvore som ju dolial do nadržky.plna nadržka by podla vyrobcu mala stacit na 20 tisic km.stalo ma to 18 euro.nieje co riesit oproti autam s filtrom pevnych častic ktory stoji cca 800 euro.daju sa donho navrtat diery ako pise poom,ale uz to nieje ono a počitač v aute moze blbnut
vyhody mojich aut:to novsie ma velky interier,dozadu sa v pohode zmestia vedla seba tri detske autosedačky,do kufra polovica majetku.spolahlive,iba bezna udrzba ale je to v podstate este nove auto tak uvidim za par rokov.
nevyhody:bez servisu neviem vymenit ani žiarovku.ja som kupil motor 1,6 kvoli spotrebe.nieje to pri rozbehu ziadny pretekar.aj v kopcoch je to citit,ale spotreba na dialnici pri 150km rychlosti 6,5l
takze kto byva v kopcoch,tak by som preferoval motor 2,0 hdi aj za cenu vyssej spotreby
starsie auto je peugeot partner 1,6hdi čize užitkove auto.tento rok bude mat 10 rokov a ma cez 200 tisic najazdenych km.motor stale šliape ako hodinky,nežerie ani kvapku oleja.ale na druhej strane musim napisat ze vsetko ostatne uz zacina postupne odchadzat.10 rocne auto uz zacina hrdzaviet na podbehu,vymenil som spojku,ložiska v kolesach,štarter.co je podla mna dost vela oprav na vek auta aj napriek tomu ze auto je uzitkove.moje stare auto malo 19 rokov a nemalo ani fliačik hrdzi a za tie roky co som ho mal som vymenil baterku a ložisko v jednom kolese.

az zomrie posledny strom a posledna rieka bude otravena a posledna ryba bude chytena,az potom si uvedomime,ze penazi sa nenajeme!

         nacelnik Seattle 1854

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #9 kdy: Leden 07, 2019, 09:18:25 dopoledne »
Do 1,6 hdi od PSA bych nešla ani omylem kvůli známým častým problémům s netěsnícím commonrailem a kvůli špatně tvarované olejové vaně, díky čemuž přehnaně karbonuje a proto následně odchází různé části motoru. To je ten největší problém tohoto motoru. Pak má pár menších, v podstatě způsobených inovativním (nedotaženým) řešením.

Francouzi jsou známí tím, že něco vymyslí a hned to narvou do aut. VW je naopak známý dlouhodobým testováním a kvalitou. Takže jestli tohle znamená "připlatím si za značku"... pro mě to spíš znamená "připlatím si za kvalitu" a navíc i za mnohem lepší dostupnost náhradních dílů a servisu.  :pa:

PS: "Bez turba" bylo psané jako "ideál".  ;)

Offline Loki

  • ***
  • Příspěvků: 1235
  • I'm the Key I'm the Gate
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #10 kdy: Leden 07, 2019, 10:29:34 dopoledne »
Jasně. A proto to 1.6 HDi běžně najezdí 300.000 km bez poruch. 80kW verze nemá konkurenci, co do hmotnost/jízdních vlastností/spolehlivosti. Filtr má životnost nejméně 180.00 km, u PSA pak stojí jeho repas pod 9000,-Kč. Motor má prakticky nezničitlné rozvody a zmiňovaná olejová vana jen znamená, že je třeba měnit olej co 15.000 km/jednou ročně (a ne na 30ti tisících, jak tvrdila reklama), což každý rozumný člověk stejně dělá.

Zmíněná karbonizace a vstřikovače je mantra fanoušků koncernu VW a odvíjí se od první verze motoru z roku 2004, kde netěsnil kroužek podložky vstřikovače a docházelo tam k pronikání spalin do olejového okruhu (pálil se olej). Argumentovat tímto u o 4 generace modernějších a vychytaných motorů z roku 2015+, o kterých je řeč a které představují špičku diesel technologie a ethalon spolehlivosti, je naprosto mimo.
 
Srovnávat to s 2.0 TDi od VW, (který mimochodem karbonuje také, pro změnu na válcích, což je důsledek emisních norem a "přidušeného spalování" u dieselů), navíc narvaném do malého Yeti, který s tím jezdí jako by měl kovadlinu na krku, váží jako dva další lidé v autě, a autu odchází kvůli tomu přední náprava, navíc 4x dráž na provozu a údržbě, o úpravě SW, který ti shodí výkon kvůli dieselgate, a který ti tam nahrají, abys prošla emisemi, je pak čiré zoufalstvý. Nejen, že auto skoro nejede, ale právě karbonizace po dalším přidušení ho pošle na věčnost mnohem dříve, než bez úpravy SW. Autobazary jsou plné těchto aut a prodejci jen zoufale vyhlížejí dalšího chudáka, co si to koupí. Ano, vlhký sen automechaniků, s tím bych souhlasil.

"Čím jsou známí Francouzi a čím jsou známí VW" bych si dovolil ignorovat, protože jde o naprostý blábol a náběh na flame, kterého se nehodlám účasnit.

---

Jsou v podstatě tři skupiny lidí. Fandové, co fandí například VW a koupí si vždy VW, i kdyby to byla sebevětší hloupost. Pak jsou lidé, co chtějí za své peníze dostat co možná nejlepší řešení a pak lidé, co chtějí to červené vzadu. Ti první jsou něco jako vegetariáni, budou vás přesvědčovat o "své pravdě". Ti druzí vám řeknou, vyber si sám, protože ostatní ti neporadí, jen ti řeknou svůj názor. Ti třetí vám nové auto pochválí.

---

Suzuki Vitara má ještě v nabídce klasickou atmosféru 1.6 VVTi. Jednoduchý, nezničtielný benzín, co velice pěkně jezdí za 6 litrů. Dá se sehnat i ve verzi 4x4 a stojí znatelně méně, než Vitara S. Provoz a údržba auta vyjde na nula nula nic.

---

Auta, co "šla opravit v poli" skončila někdy kolem roku 2002. Dneska se jim blíží snad jen Dacia. Duster v benzínu není žádné terno a časem rezne, ale jinak jezdí pořád a "něco opravíš i na koleně".

---
Edit:
Pokud chceš sedláku "prepperské auto, diesel a od koncernu VW", tak v podstatě nejlepší a jedinou rozumnou možností je Multivan. Hodně pod 400.000.-Kč můžeš s trochou štěstí sehnat T5 s prakticky nezničitelným motorem 1.9 TDI, osmiventil, 75kW. Najede to půl milionu jako nic. V ojetinách většinou ale najdeš 2.5 TDI 96 nebo 128kW, což je ale "šrot". Kdybys přihodil peníz, tak jdi do faceliftu T5 a tam je velice dobrý 2.0 TDI 103kW (až na to biturbo tedy a fakt, že ho musíš koupit v Německu, protože u nás jich moc není). Ono obecně. Multivan se kupuje na 20 let životnosti, takže je dost obtížné ho koupit jako ojetý a nový je za dvě mega :-)

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5150
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #11 kdy: Leden 07, 2019, 10:47:14 dopoledne »
No, já po letech a ,mnoha kilometrech s diesely zanevřel. Půjčil jsem si amaroka a zapadl jsem na pastvině. Pak jsem si koupil tiguana s tdi , fungláče a za první dva měsíce šestkrát v nouzovém režimu vstřikování a dvakrát filtr pevných částic. A kamarád už dlouho jezdí s dacií duster a jenom se chechtá, a já se chtěl chechtat taky, tak jsem si to koupil taky....Žena je spokojená, má dvě nádrže, vyjede to všude, může jezdit i pankejtama, francouskej čtyřventilovej benzín ani po třech letech nic neříká a to tichounko, a když tomu jeden vytne, tak to je hned na omezovači.Žena je naprosto spokojená, jenom občas přiveze na kouli napíchllej kus nárazníku, nebo espézetku jiného auta, jak blbě couvá.....Takže, netuším, jak diesely u frantíků, tak daleko jsem se nedostal, ale benzin a stotřicet tisíc a pohoda jako hrom.A v terénu, no to se nedá popsat, motory v benzínu mají suprové. a ženská, když jí dojde plyn tak pokračuje další jízdou na benzin, aniž by hnula brvou.Taky mám naftu bez dph a mnohdy bez spotřebky, ale benzín je veselá věc.Tam někde kolem šesti tisíc se dějou věci.....Ale na to kadlání bych si koupil zase to tédéíčko.Ale starý, jak jsem měl v golfu 4motion v kombíku.Dnes už technika motorů nikoho nezajímá, nejdůležitější věcí u zákazníků je konektivita a nazdar.

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #12 kdy: Leden 07, 2019, 11:10:33 dopoledne »
Jasně. A proto to 1.6 HDi běžně najezdí 300.000 km bez poruch. 80kW verze nemá konkurenci, co do hmotnost/jízdních vlastností/spolehlivosti. Filtr má životnost nejméně 180.00 km, u PSA pak stojí jeho repas pod 9000,-Kč. Motor má prakticky nezničitlné rozvody a zmiňovaná olejová vana jen znamená, že je třeba měnit olej co 15.000 km/jednou ročně (a ne na 30ti tisících, jak tvrdila reklama), což každý rozumný člověk stejně dělá.

Zmíněná karbonizace a vstřikovače je mantra fanoušků koncernu VW a odvíjí se od první verze motoru z roku 2004, kde netěsnil kroužek podložky vstřikovače a docházelo tam k pronikání spalin do olejového okruhu (pálil se olej). Argumentovat tímto u o 4 generace modernějších a vychytaných motorů z roku 2015+, o kterých je řeč a které představují špičku diesel technologie a ethalon spolehlivosti, je naprosto mimo.
 
Srovnávat to s 2.0 TDi od VW, (který mimochodem karbonuje také, pro změnu na válcích, což je důsledek emisních norem a "přidušeného spalování" u dieselů), navíc narvaném do malého Yeti, který s tím jezdí jako by měl kovadlinu na krku, váží jako dva další lidé v autě, a autu odchází kvůli tomu přední náprava, navíc 4x dráž na provozu a údržbě, o úpravě SW, který ti shodí výkon kvůli dieselgate, a který ti tam nahrají, abys prošla emisemi, je pak čiré zoufalstvý. Nejen, že auto skoro nejede, ale právě karbonizace po dalším přidušení ho pošle na věčnost mnohem dříve, než bez úpravy SW. Autobazary jsou plné těchto aut a prodejci jen zoufale vyhlížejí dalšího chudáka, co si to koupí. Ano, vlhký sen automechaniků, s tím bych souhlasil.

"Čím jsou známí Francouzi a čím jsou známí VW" bych si dovolil ignorovat, protože jde o naprostý blábol a náběh na flame, kterého se nehodlám účasnit.

---

Jsou v podstatě tři skupiny lidí. Fandové, co fandí například VW a koupí si vždy VW, i kdyby to byla sebevětší hloupost. Pak jsou lidé, co chtějí za své peníze dostat co možná nejlepší řešení a pak lidé, co chtějí to červené vzadu. Ti první jsou něco jako vegetariáni, budou vás přesvědčovat o "své pravdě". Ti druzí vám řeknou, vyber si sám, protože ostatní ti neporadí, jen ti řeknou svůj názor. Ti třetí vám nové auto pochválí.

---

Suzuki Vitara má ještě v nabídce klasickou atmosféru 1.6 VVTi. Jednoduchý, nezničtielný benzín, co velice pěkně jezdí za 6 litrů. Dá se sehnat i ve verzi 4x4 a stojí znatelně méně, než Vitara S. Provoz a údržba auta vyjde na nula nula nic.

---

Auta, co "šla opravit v poli" skončila někdy kolem roku 2002. Dneska se jim blíží snad jen Dacia. Duster v benzínu není žádné terno a časem rezne, ale jinak jezdí pořád a "něco opravíš i na koleně".

---
Edit:
Pokud chceš sedláku "prepperské auto, diesel a od koncernu VW", tak v podstatě nejlepší a jedinou rozumnou možností je Multivan. Hodně pod 400.000.-Kč můžeš s trochou štěstí sehnat T5 s prakticky nezničitelným motorem 1.9 TDI, osmiventil, 75kW. Najede to půl milionu jako nic. V ojetinách většinou ale najdeš 2.5 TDI 96 nebo 128kW, což je ale "šrot". Kdybys přihodil peníz, tak jdi do faceliftu T5 a tam je velice dobrý 2.0 TDI 103kW (až na to biturbo tedy a fakt, že ho musíš koupit v Německu, protože u nás jich moc není). Ono obecně. Multivan se kupuje na 20 let životnosti, takže je dost obtížné ho koupit jako ojetý a nový je za dvě mega :-)

Ale houby "vychytané motory"  :D

A "zmiňovaná vana" hlavně znamená, že ten olej nejde vypustit všechen, zbývá tam tak půl litru starého oleje, který působí neplechu. Takže ti servisy nabízejí různá řešení - vysávání oleje vrchem, čas od času vymontovat vanu a celou ji vyčistit nebo dokonce úpravu výpusti... a taky si to nechají zaplatit  ;)

Bláboly o "fanoušcích VW" jsou zcela mimo a už vůbec to nejsou žádné argumenty. Mimochodem - moje srdcovka je Mazda. Ale každej ať si koupí co chce, podle svých peněz, preferencí, potřeb a informací. Tak páčko!  :pa:

Offline TNT1973

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 1803
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #13 kdy: Leden 07, 2019, 11:35:43 dopoledne »
zasa musim suhlasit s Lokim.
ano karbonizacia v olejovej vani pri PSA motoroch je,ale ako pise Loki treba menit olej a olejovy filter kazdych 15 tisic km a je to v pohode.poznam aj takych ktory si nechaju raz za par rokov vytiahnut a vycistit olejovu vanu ale ak sa meni olej pravidelne tak je to podla mna zbytocne.ostatne muchy su uz pri novšich modeloch vychytane.
a ako som uz napisal mam okrem MPVčka este aj partnera 1,6hdi ktory ma 10 rokov a 220 tisic najazdenych a motor nezožerie ani kvapku oleja.kolko ho pri vymene nalejem,tolko pri dalsej vypustim.je to uzitkove auto takze dostava zabrat a pochybujem ze tam niekto niekedy riesil karbonizaciu.a predsa sa zatial ziadna neprejavila.
ani koncern vw uz nieje kvalitou to co byval predtym.potvrdzuje to vlastnou skusenostou votroubek a mam kamaratov ktory by okrem vw nechceli nic pretoze ostatne je podla nich pi.ovina.na druhej strane jeden ma vw touran a chodi v nom vymienat turbo castejse ako tankovat,dalsi ma sharana a ked prida plyn tak zadymuje ako tank tolko oleja mu to zerie.dalsi mal golfa 5 a zacala mu raplovat elektrika.ani autoelektrikari nevedeli pricinu tak sa toho rychlo zbavil
ale mam zasa bratranca ktory mal snad pred dvadsiatimi rokmi golfa jedničkovej rady a nabehal s nim viac ako milion km.motor uz omali vypadaval na cestu ako bola hrdzava karoseria,ale motor bežal stale bez vecsej poruchy

p.s. predbehla s ma Soňa s tou vanou :)
az zomrie posledny strom a posledna rieka bude otravena a posledna ryba bude chytena,az potom si uvedomime,ze penazi sa nenajeme!

         nacelnik Seattle 1854

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #14 kdy: Leden 07, 2019, 12:08:06 odpoledne »
Mno jo, co naděláš. Lidi zlenivěli, spoléhají se na všechny ty pípáky, hlásiče, čidla atd. A pak jsou z toho třeba nabořené nárazníky, protože čidlo nezachytilo při couvání nízký betonový květináč  ::)

Kdyby to šlo, nechala bych si svoji starou mazdu, která měla i okna na kliku. Holt nešlo. Ale i přes omezený počet servisů a drahé nd si koupím další, pokud možno "co nejhloupější"  :D

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5150
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #15 kdy: Leden 07, 2019, 01:03:01 odpoledne »
Zapadnutí způsobila hmotnost, o jednu tunu větší, než duster na stejných gumách.Nedáš na naftu dopustit, to je v pořádku, kup si, co jsi měl, já to tak dělal léta.

Offline Loki

  • ***
  • Příspěvků: 1235
  • I'm the Key I'm the Gate
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #16 kdy: Leden 07, 2019, 01:04:42 odpoledne »
Celou "kauzu" malé vany dělá "zapuštěný vypouštěcí šroub", který na dně "udělá bazének, kde zůstává při neodborném vypouštění asi 0.3-0.4l oleje". V každém normálním autoservise se ten olej u 1.6 HDi odsává. Lidi, co si mění olej doma a je to práce na 20 minut, používají odsávačku z Lídlu. Dělá se to tak mimochodem i u poloviny aut od VW. Reálně je to ale "dno vany" a olej se odtud prakticky nedostává do okruhu a při výměně na 15tkm/1rok je naprosto zbytečné se tím zabývat. Prostě jedna z řad urban legend.

Kdo chce, tak si může nechat u 1.6HDi vanu prolisovat nebo za pár stovek koupit už prolisovanou a namontovat si ji tam. V Hodoníně v Citroenu to dělají zadarmo při výměně oleje už dobře 10-12 let a polovina aut s tímto motorem to na našich silnicích takhle má, ani o tom nevíte.

---

Jestli chceš, sedláku, "normální auto v dieselu", tak s 1.6 HDi, nebo pro tebe ještě lépe v silnějším 2.0HDi v minulé, faceliftované verzi Peugeotu 5008, neuděláš rozhodně chybu. I dnes se ještě dají sehnat u dealerů Peugeot s mimimálním nájezdem a cena je doslova za hubičku, perfektní kára za bratru 350.000,-, sedačky jako křesla v obýváku, zvýšený posez, sedmimístné/obří kufr atd.

Co se týká spolehlivosti motoru, stačí se podívat na nájezdy prodávaných ojetin z progamu Peugeot ojetých vozů.

Zajimat by tě mohlo třeba toto auto.

Offline PooM

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 2627
  • Když do pekla, tak na pořádným koni.
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #17 kdy: Leden 07, 2019, 01:28:27 odpoledne »
pokial ide o filter pevnych častic tak tu vas musim poopravit.uz spominana močovina ktorej sa tu vsetci bojite ako čert križa nahradza uz prave spominany filter pevnych častic.

Nějaký zdroj by byl? Močovina se dává kvůli snížení oxidu dusíku NOx, zato filtr pevných částic kvůli likvidaci pevných částic - takže si troufnu tvrdit s pravděpodobností hraničící s jistotou, že tam filtr pevných částic je taky...
Močovina je dobrá v tom, že motor skrz EGR nepožírá tolik vlastních exkrementů (taky po sobě nežereme vlastní h...a)...EURO5 platí od 2010 (tuším) a ta už bez DPF nešla...

S 1,6 HDi zkušenosti nemám ale s 2,0 ano - veskrze dobré...ale to byl motor z roku 2002 (nebo tak nějak, takže bez DPF) a paráda. I protikorozní ochranu karoserie mají dobrou - rez nikde.

VW bych Soni rozhodně tak moc nechválil...má to svoje mouchy a ty nejsou menší nebo větší než u Francouzů...koncern jsem viděl dokonce i bez měrky motorového oleje - což považuju za ultraprasečinu. Bylo to na nějaké veliké Audi...a odsávání mot. oleje přes měrku je běžný postup i ve VW servisu. Jen to vyžaduje odsávačku.

Zapadnutý Amarok: na vině je nejspíš Haldex a chybějící uzávěrky (předpokládám). S haldexem mám tu čest a s 2.0 CR od VW taky: na zasněženou silnici je to fajn, do terénu jen v nouzi nejvyšší...a to, že si to auto umí přibrzdit prokluzující kolo rozhodně nenahradí uzávěrku...
 
Intervaly výměny a spotřeba motorového oleje jsou kapitola sama pro sebe a povídání na hooooodně dlouho. Opět: kvůli emisím (a následné úpravě výfukových plynů) si už nemůžu moc vybírat co tam naleju (tzn. nenahradím 0W-30 měněný po 30 000km olejem 10W-40 měněným co 10-15 000km, protože riskuju DPF, i když pro mechaniku samotného motoru by to bylo jen dobře), ale častější výměnou rozhodně nic nepokazím...
Když zešílet, tak s plnou parádou hned.

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #18 kdy: Leden 07, 2019, 02:29:40 odpoledne »
Teď bohužel žádnou.
To vím, nekoupila bych to, ani když to je mazda  :) . Ale pokud vím, přestali to do Mazd dávat relativně brzy.

Offline PooM

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 2627
  • Když do pekla, tak na pořádným koni.
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #19 kdy: Leden 07, 2019, 10:49:56 odpoledne »
Jsem to měl napsat jasněji...pokud je tam močovina, na 99,9% tam je DPF. Kdyby tam močovina nebyla, nemusel by tam být ani DPF.

O motorech, které mají jen DPF ale nemají močovinu vím.

Ale nevím o jediném motoru, který by neměl DPF zato měl močovinu (močovina rozhodně DPF nenahrazuje).

Že o něčem nevím, neznamená, že to neexistuje.
Když zešílet, tak s plnou parádou hned.

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5150
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #20 kdy: Leden 07, 2019, 11:46:48 odpoledne »
ano, filtr pevných částic má a díky emisím musí mít každý euro 6 a výše.Jsou však systémy, které si umí poradit bez močoviny, a je to většinou díky rekuperaci spalin, nebo přídavném spalování v katalyzátorech. Když jsme u toho, tak pažout vyrábí jakýsi motor, diesel, který používají rusové v patriotech, v uazech....Jsou s tím naprosto spokojení, jedou si svoji euro čtverku a všichni jsou happy. Tentýž motor se v euro šestce stal strašlivým zgarbem, protože málokdy automobil ochromí mechanika motoru, ale většinou jeho periferie.Myslím si, že všeho moc škodí a výsledkem jsou auta, která musí často do servisu, a to se málokomu líbí.

Offline Loki

  • ***
  • Příspěvků: 1235
  • I'm the Key I'm the Gate
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #21 kdy: Leden 07, 2019, 11:57:12 odpoledne »
Ještě by tě sedláku mohla zajímat jedna možnost. Jako velice úsporny a bezproblémový motor se ukazuje 1.7 CRDi, který se montoval do předfaceliftového Hyundai Tucson. Na rozdíl od dvoulitru váží polovinu a žere podstatně méně. Auto s ním jezdí velice dobře, kolem 5-6ti litrů, byla na něj běžně záruka 5 let/100tkm. Na rozdíl od toho dvoulitru v minulém Peugeot 5008, který je Euro V, tak tenhle je Euro VI, "jen o jednu generaci za současnými normami". Nepotřebuje močovinu a filtr je dimenzovaný na městské užívání, stačí to v podstatě jednou za měsíc "vyvětrat na okresce". V Trikolor je k dostání hromada aut u dealerů, kteří se snaží za velice dobré ceny "vyprodat zásoby starého faceliftu". Prakticky nové, velice slušně vybavené a výborně jezdící auto (vyrobeno v polovině 2018) s 5ti letou zárukou tak seženeš už kolem 400-450t,-Kč

Offline Dag Björndal

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 7591
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #22 kdy: Leden 08, 2019, 12:03:03 odpoledne »
Oktávka s SDI sa dá stále zohnať za pár penez v  dosť zachovalom stave z nájazdom do 200 tisíc. Dať ju trochu do pucu, vystriekať dutiny a dalších 20 rokov bude spolahlivo slúžiť a jazdiť za polovičnú spotrebu áut, čo sa vyrobia o desať rokov.
S prúdom dokáže plávať aj mŕtva ryba.

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5150
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #23 kdy: Leden 08, 2019, 12:04:06 odpoledne »

Offline PooM

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 2627
  • Když do pekla, tak na pořádným koni.
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #24 kdy: Leden 08, 2019, 04:37:33 odpoledne »
Kdysi, někdy před patnácti lety jsem jezdil s fábkou 1,9 SDI. Nebyl to žádný závodník, zvláště při předjíždění, ale bez problému to jelo i s plně naloženým autem. Spotřeba kolem čtyř litrů, při delší trase mimo dálnici jsem se dostal i na tři. Jednoduchý nenáročný motor, životnost nekonečná.
Napadlo mě, koupit něco s tímhle motorem, bourané na zadek a dát tomu novou karoserii. Jenže jedničkové už se nedělají něco novějšího by asi nešlo zlegalizovat.

A co zgenerálkovat to, co máš? Když si vyhraješ, tak GO motoru pořídíš do 80 000,- včetně všeho (od vzduchového filtru po koncovku výfuku - na firmy, které se tímhle zabývají a mám s nimi výborné zkušenosti můžu dát kontakt), podvozek a brzdy by měl být v pořádku tak nějak průběžně kvůli STK, takže zbývá elektroinstalace - jsou s ní problémy? Tyhle starší auta mají oproti modernímu autu elektriku stále primitivní, i když nějaký "mozek" už tam je... A karoserie - koroze. Když se na tom jednou bude svařovat, nikdy to nevydrží tolik, jako když to vyjelo z fabriky.

4-5 let staré naftové auto bez common railu a DPF je obávám se utopie. Dalo by se sehnat ze země mimo EU, jenže i kdyby sis ho přivezl, nezlegalizuješ ho.
O koncernovém motoru PD (sdružené vstřikovače, čerpadlotryska, pumpeduse - jak chceš) ani nepřemýšlej. Jednak to jsou taky starý vyhoněný vrány (pokud nebudeš mít moc štěstí) bude to mít stočený tachometr a zrovna tenhle motor má svoje mouchy - troufnu si tvrdit že víc, než ostatní. PD u VW montovali po motorech s rotačním vstřikovacím čerpadlem a před common railem, ale stále je značili "TDi" a znám i lidi, kteří netuší co je to za motor a nechají se zblbnout - myslí, že kupují to starý "kladivo". V tomhle případě raději rail, ale bez DPF.

A ještě jeden postřeh - ani tak nezáleží na tom, kolik má auto najeto jako na tom, v jakém je stavu (v době koupě/prodeje) a co má za sebou...jenže to se dá dost těžko poznat...

Jo a bacha - pokud používáš nějakou směs nafty s bionaftou (s vyšším podílem bionafty, než se běžně prodává u pumpy) tak to u VW znamená spolehlivou destrukci DPF.
U ostatních to tak být nemusí ale může, záleží na konstrukci filtru (s hořákem/bez hořáku) a použitých materiálech (keramika...). 
Když zešílet, tak s plnou parádou hned.

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5150
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #25 kdy: Leden 09, 2019, 10:10:59 dopoledne »
budem jezdit na koních, ti chudí pěšky a domkáři s volským potahem.Bruselští vědci sice chtějí za pár let zcela přestat vyrábět spalovací motory, možná přechodně do hybridů ano, ale zbytek elektromobily. Četl jsem studii, kolik tankovacích míst se bude muset vyrobit, aby se mohlo dobíjet a kolik set tisíc hektarů to bude potřebovat.....já dělal řidičák se škodovkou stovkou a autobusem š7O6 rto...vývoj nelze zastavit, ale budu se držet starých dobrých aut, co mi dech bude stačit.

Offline MaunaKea

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 3625
  • Mus uni non fidit antro.
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #26 kdy: Leden 09, 2019, 10:31:07 dopoledne »
Já bych rozhodně nezatracoval krossové či horské kolo. Pro ČR a okolí Perníkova či Mechova je to ideální dopravní prostředek po 3/4 roku. A člověk nepotřebuje shánět a sušit seno....náklady na provoz a údržbu jsou minimální a s kárkou i jedinec 50-150 kg přemístí docela efektivně. Jinak účinnost "lidského organismu" je okolo 25% počítáno z přijmu potravy a její využitelnosti na konání práce.

I elektrokolo se solárním dobíjením by mohlo být v kopcovitém terénu vítaným pomocníkem....ale 250W je opravdu jen na dopomoc. Je třeba si uvědomit, že je třeba zpomalit.....většinu energie v málo efektivních telepných strojích spotřebujeme na překonávání odporu prostředí a ten jak známo roste ve vzduchu se čtvercem rychlosti a ve vodě se třetí mocninou.....s tím nic nenadělále pokud nezměníme planetu ;) nebo neovládneme teleportaci. I bězný benziňák se spotřebou 6-7l umí jet po rovině za 3,5-4,5 l pokud jedu 50km/h a neakceleruji....

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5150
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #27 kdy: Leden 09, 2019, 11:12:26 dopoledne »
no, já byl konfrontován s nejmodernější technikou, tedy elektrokoloběžkou na balonových kolech a pochopil jsem, že i tohle lze.
https://www.youtube.com/watch?v=cZavjX6L5b0
Já s tím jezdil po lesích, kamarád z chrudimi na tom přijel i s dvoukoláčkem, v něm basu piva, solární panel, nabíječku, prodlužovák a karimatku se spacákem....Jede to i se mnou, pořádným bagounem i do kopců a jede to zvesela, z kpopců to rekuperuje a brzdí.A doma s tím jezdí koze na krmení. Jezdí s tím na čundry, jen se vyhýbá hlavním tahům.

Offline Loki

  • ***
  • Příspěvků: 1235
  • I'm the Key I'm the Gate
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #28 kdy: Leden 09, 2019, 11:34:06 dopoledne »
Poněkud mi uniká co je na starých autech "dobrého". Mám jich několik, včetně prvorepublikové Tatrovky a s výjimkou nostalgie na nich "dobrého" nic není. Občas se s některým projedu a je to naprosté peklo, co do spolehlivosti, pohodlí nebo bezpečnosti.

Pokud máte dvacet let staré auto, které "vám dobře slouží", je to ok pouze do chvíle, než se v zatáčce srazíte s novým moderním autem. Z toho Favorita živí nevylezete. 5 hvězdiček na crash testech dnes a před dvaceti lety opravdu není totéž.

Pokud jezdíte dvacet let starým nafťákem, který kouří jako kamna, je to ok, pokud vám nevadí, že se za vámi táhne černý oblak.

Pokud máte nafťák s vymontovaným filtrem, opět je to ok pouze pokud vám nevadí, že jste ten filtr vymontovali. Ovšem, když se budete rozčilovat nad sousedem, který udělal totéž a auto, které každé ráno "rozehřívá" před barákem smrdí a kouří na sto honů a na okenním parapetě se vám usazují černé saze, vězte, že se chováte jako pokrytci.

Auto a především možnost "svobodné dopravy", kterou auto umožňuje není nic "pro chudé". To je celé. Může to znít tvrdě, ale je to tak. Ano, i nová a moderní auta mohou být "špatná". Když si koupíte moderní dvoulitrový diesel určený na polikání dálničních kilometrů nebo pro taxíky a fleety, tak se nemůžete divit, že ho vaše "ježdění kolem komína" pošle během chvíle do nouzového režimu a odtud do servisu. Totéž platí v obráceném gardu.

Auto má dnes prostě mnoho použití, na každé se hodí jiný druh, nic jako univerzální řešení neexistuje a "chudý člověk", který si nemůže koupit "tři různá auta" se to "snaží nějak řešit tím, co má".

Budoucnost je jak psal vvitty v "půjčování aut dle potřeby" a je to právě "řešení pro chudé". Bohatí si budou užívat stejného luxusu, tedy pro každou činnost "specializované auto", ale na rozdíl od těch "chudých", jim do sedaček nebudou "prdět/zvracet/drobit jiní".

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #29 kdy: Leden 09, 2019, 12:20:03 odpoledne »
 :D :D :D


Google ví všechno, zkus ho, aspoň jedno "plus" starých aut určitě najdeš  ;)

jo jo... chudáci chudáci  ::)

Offline MaunaKea

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 3625
  • Mus uni non fidit antro.
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #30 kdy: Leden 09, 2019, 07:29:37 odpoledne »
Loki opět jsi nezklamal ;). Já na obhajobu automobilismu uvedu, že se významnou měrou podílí na udržení konstruktérské a průmyslové znalosti a třeba sérivá povrchová úprava výrobků vrcholí právě na robotických lakařských linkách. Antikorozní úprava žárovou zinkovou lázní respektive ponorem do ní a katoforezní úrava nepřístupných míst je také výsledkem tohoto snažení....takže lidstvu to i něco přineslo. ale jako vše je tato technologie na vrcholu a začíná se stávat přežitou podobně jako dříve koňské dostavníky. Ale to neznamená, že se vývoj osobního dopravního prostředku zastaví. Ovšem zcela souhlasím s tím, že celodenně využívané auto řízené UI, které dojede na zvolání a na objednání převeze X osob a Y kg nákladu z A do B za elektronický bezhotovostní poplatek je zřejmě cesta, jak omezit a zefektivnit silniční provoz. Ono stejného cíle by šlo dosáhnou i zrychlením vlakové dopravy a navýšením její přepravní kapacity mezi Prahou a krajskými městy. Dálniční sítě by pak zůstaly pouze jako doplňkový transport....a na kratší vzdálenost by se již vyplácela ta pronajímaná osobní vozidla.

Offline MaunaKea

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 3625
  • Mus uni non fidit antro.
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #31 kdy: Leden 09, 2019, 09:00:34 odpoledne »
Tak jsem se trošku zasnil nad představou, že bych vlastnil garáž a v ní několik vozů podle určení, nálady,....třeba jako Leoš Mareš. Rovnou uvedu, že auto je pro mne pracant pro běžný život. Neleštím ho, nezdá se mi o něm, řídím spíše z nutnosti, než abych si to užíval...prostě auta nejsou mým koníčkem. Z tohoto pohledu mi vlastnění několika vozů připadá jako naprostá marnotratnost. Já se nevyžívám v jízdě po oranici, takže offroad 4x4 prostě na těch 20 km ročně nevyužiji. Nevyužiju ani náklaďák, ani autobus ani luxusní limuzínu, protože nejsem polykač mil...a domnívám se, že naprostá většina lidí je na tom podobně. K čemu je mi vlastnění sporťáku, když stav českých cest a pravidla silničního provozu a ani mé řidičské schopnosti mi neumožňují jízdu vyšší nežli 160-180 km/h, což zvládne i ten nejobyčejnější kombík do kterého ještě hodím sedlo na koně a dojedu po obyčejné asfaltce či šotolině až ke stáji....prostě pro obyčejný život běžný vůz s levným servisem a dostupnými díly naprosto stačí. Až budu většinu cest trávit na lesních cestách nebo budu žít na horách, pak je offroad samozřejmě fajn. Ale po Perníkově jezdí spousta SUV, která v životě v terénu nejela a řídí je lidé, kteří by to ani nesvedli. Ono se po silnici s uzamčeným diferenciálem jezdí blbě ;). A vždy se to projeví na váze vozu a ta pak na spotřebě....takže vozit metrák váhy na mechanismech diferenciálu se prostě projeví vyšší spotřebou. Takže závěr pro mne....pokud jsem lesák nebo chovatel koní a jezdím často terénem je offroad, který se vyhrabe ze sněhu a uveze 3t na vleku OK a taky ho umím v terénu řídit, protože tak najezdím ročně tisíce km.....Ale pro zbohatlíka, který jej používá svátečně je to blbost, kterou pořádně nevyužije, protože to neumí. A stejně je to se silným sportovním vozem....jediná jistota je kupa starostí se servisem a poplatky navíc. Pokud jsem fanda a sběratel, pak je to koníček....ale jinak zbytečná starost.

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #32 kdy: Leden 09, 2019, 09:31:55 odpoledne »
Jedina vyhoda SUV ve meste je zvyseni pasivni bezpecnosti.

To spíš mimo město. Ve městech se většinou akorát mačkaj plechy. Teda pokud to není smart, ten se po nárazu rozpadne na hromadu trsátek  :D

Bezpečnost chodců a cyklistů proti SUV to už je jiná kapitola...

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #33 kdy: Leden 09, 2019, 09:39:02 odpoledne »
Hustota železniční sítě je (bohužel) k ničemu když povětšinou zůstala ve stavu jak ji za císaře pána postavili. Akorát přepravní rychlosti mimo koridory šly dolů... nedávno s velkou slávou prošel kompletní rekonstrukcí posázavský pacifik - a maximální povolená rychlost stoupla na 80km/h na území Prahy a 50-60 mimo .... na mnoha jiných tratích jsou úseky s traťovou 30kou kvůli zanedbané údržbě. A s velkou slávou se na konci 90 let projektoval koridor na tratovou rychlost 160 km/h v době kdy už v Německu stavěli 200kové tratě. Dodnes není hotový v celém rozsahu...

Když to máš těžký - jsme malá země, spousta zástavby. 160ku ještě na stávající trati zvládnou s relativně malými úpravami, ale na vyšší rychlosti to už chce nové tratě... otázka je, jestli je kde tyto tratě postavit.

Offline MaunaKea

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 3625
  • Mus uni non fidit antro.
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #34 kdy: Leden 09, 2019, 11:21:17 odpoledne »
Soňo právě proto, že jsme malá země musíme tratě postupně modernizovat a využívat hustou železniční síť k alternativní přepravě. Nemůžeme donekonečna zastavovat půdu dalšími dálnicemi a koridory, když nejsme schopni ani udržovat stávající silniční a železniční síť. Nákladní železniční doprava je energeticky nejúspornější hned po té lodní....ale my ji nejme schopni kvůli kapacitě tratí zrealizovat a tak naprostá většina zásobování se děje po silnici kamiony.....je to neekonomické, neekologické i neefektivní....ale přesto to u nás přežívá přes 20 let. Právě jsem poslouchal Babiše, jak se chlubil tím, že jsme postavili nové úseky D1....co na to říci. Němci si rozšířili Hitlerovi dvouproudé panelové dálnice postavené těsně před 2WW, ale nazývali to rekonstrukcí a modernizací dálniční sítě....

Nalim

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #35 kdy: Leden 09, 2019, 11:32:21 odpoledne »
A co u nás nestihl postavit Hitlerův režim, nepostavily ani za dalších 75 let ty dva režimy následující. Mosty z před 3/4 stoletím jsou dávno hotovy a drží i bez nedokončených izolací, ale dostavět dálnici mezi nimi nezorganizoval už nikdo. A dodneška se v těch úsecích jezdí po silnicích, které pamatují doby Marie Terezie. No dobrá, "už" jsou rozšířené, to jo. Tady se ale fakt těžko hledá nějaký optimizmus

SoňaR

  • Host
Re: Čím jezdíte?
« Odpověď #36 kdy: Leden 10, 2019, 12:09:32 dopoledne »
Soňo právě proto, že jsme malá země musíme tratě postupně modernizovat a využívat hustou železniční síť k alternativní přepravě. Nemůžeme donekonečna zastavovat půdu dalšími dálnicemi a koridory, když nejsme schopni ani udržovat stávající silniční a železniční síť. Nákladní železniční doprava je energeticky nejúspornější hned po té lodní....ale my ji nejme schopni kvůli kapacitě tratí zrealizovat a tak naprostá většina zásobování se děje po silnici kamiony.....je to neekonomické, neekologické i neefektivní....ale přesto to u nás přežívá přes 20 let. Právě jsem poslouchal Babiše, jak se chlubil tím, že jsme postavili nové úseky D1....co na to říci. Němci si rozšířili Hitlerovi dvouproudé panelové dálnice postavené těsně před 2WW, ale nazývali to rekonstrukcí a modernizací dálniční sítě....

To souhlasím. Měla jsem na mysli to, že je těžké tratě zrychlit, když musíme zřejmě zachovat a pouze modernizovat tratě stávající. Málokde zřejmě bude prostor pro výstavbu nových železničních tratí pro vyšší rychlost. Ty současné většinou kvůli prudkým obloukům požadavkům na rychlovlaky nevyhovují.