Jasně. A proto to 1.6 HDi běžně najezdí 300.000 km bez poruch. 80kW verze nemá konkurenci, co do hmotnost/jízdních vlastností/spolehlivosti. Filtr má životnost nejméně 180.00 km, u PSA pak stojí jeho repas pod 9000,-Kč. Motor má prakticky nezničitlné rozvody a zmiňovaná olejová vana jen znamená, že je třeba měnit olej co 15.000 km/jednou ročně (a ne na 30ti tisících, jak tvrdila reklama), což každý rozumný člověk stejně dělá.
Zmíněná karbonizace a vstřikovače je mantra fanoušků koncernu VW a odvíjí se od první verze motoru z roku 2004, kde netěsnil kroužek podložky vstřikovače a docházelo tam k pronikání spalin do olejového okruhu (pálil se olej). Argumentovat tímto u o 4 generace modernějších a vychytaných motorů z roku 2015+, o kterých je řeč a které představují špičku diesel technologie a ethalon spolehlivosti, je naprosto mimo.
Srovnávat to s 2.0 TDi od VW, (který mimochodem karbonuje také, pro změnu na válcích, což je důsledek emisních norem a "přidušeného spalování" u dieselů), navíc narvaném do malého Yeti, který s tím jezdí jako by měl kovadlinu na krku, váží jako dva další lidé v autě, a autu odchází kvůli tomu přední náprava, navíc 4x dráž na provozu a údržbě, o úpravě SW, který ti shodí výkon kvůli dieselgate, a který ti tam nahrají, abys prošla emisemi, je pak čiré zoufalstvý. Nejen, že auto skoro nejede, ale právě karbonizace po dalším přidušení ho pošle na věčnost mnohem dříve, než bez úpravy SW. Autobazary jsou plné těchto aut a prodejci jen zoufale vyhlížejí dalšího chudáka, co si to koupí. Ano, vlhký sen automechaniků, s tím bych souhlasil.
"Čím jsou známí Francouzi a čím jsou známí VW" bych si dovolil ignorovat, protože jde o naprostý blábol a náběh na flame, kterého se nehodlám účasnit.
---
Jsou v podstatě tři skupiny lidí. Fandové, co fandí například VW a koupí si vždy VW, i kdyby to byla sebevětší hloupost. Pak jsou lidé, co chtějí za své peníze dostat co možná nejlepší řešení a pak lidé, co chtějí to červené vzadu. Ti první jsou něco jako vegetariáni, budou vás přesvědčovat o "své pravdě". Ti druzí vám řeknou, vyber si sám, protože ostatní ti neporadí, jen ti řeknou svůj názor. Ti třetí vám nové auto pochválí.
---
Suzuki Vitara má ještě v nabídce klasickou atmosféru 1.6 VVTi. Jednoduchý, nezničtielný benzín, co velice pěkně jezdí za 6 litrů. Dá se sehnat i ve verzi 4x4 a stojí znatelně méně, než Vitara S. Provoz a údržba auta vyjde na nula nula nic.
---
Auta, co "šla opravit v poli" skončila někdy kolem roku 2002. Dneska se jim blíží snad jen Dacia. Duster v benzínu není žádné terno a časem rezne, ale jinak jezdí pořád a "něco opravíš i na koleně".
---
Edit:
Pokud chceš sedláku "prepperské auto, diesel a od koncernu VW", tak v podstatě nejlepší a jedinou rozumnou možností je Multivan. Hodně pod 400.000.-Kč můžeš s trochou štěstí sehnat T5 s prakticky nezničitelným motorem 1.9 TDI, osmiventil, 75kW. Najede to půl milionu jako nic. V ojetinách většinou ale najdeš 2.5 TDI 96 nebo 128kW, což je ale "šrot". Kdybys přihodil peníz, tak jdi do faceliftu T5 a tam je velice dobrý 2.0 TDI 103kW (až na to biturbo tedy a fakt, že ho musíš koupit v Německu, protože u nás jich moc není). Ono obecně. Multivan se kupuje na 20 let životnosti, takže je dost obtížné ho koupit jako ojetý a nový je za dvě mega :-)