Odkaz? Zdroj?
Předpokládám, že stále mluvíme o palivu pro pohon stroje, ne pro sporák...
Budu teď lovit hodně v paměti (takže prosím omluvte drobné nepřesnosti hlavně v terminologii, jádro je správně), ale LPG je PB, jen LPG se používá teď a PB se používalo...dřív. Oboje je označení pro směs zkapalněných ropných plynů (Liquid
cosi Petroleum Gas - tak nějak je to správně).
LPG se dá rozdělit na 3 nejčastěji používané "směsi". Sporákový (topný), motorový a "čistý" propan. Tady je o tom zmínka:http://www.crc.cz/cz/zkapalnene-ropne-plyny.aspx
Až potud zdroj: školení zaměstnavatelem a výrobcem pohonné směsi.
Od teď zdroj: praxe. U nás bohužel (a u některých výrobců/plníren víc než jinde - rád bych ale nemůžu dát tip: tohle je kvalitní, tohle kupte, opravdu se to až děsivě liší kraj od kraje, výrobce od výrobce, plnírna lahví od plnírny)
butan = směs chemického odpadu (to potvrdí každý, kdo měl kdy co do činění s LPG soustavou IMPCO, nejen reduktorem - membránami, ale i "karburátorem"), údajně i těžkých kovů...kdyby byl čistý, to je jiná.
My doporučujeme pro pohon strojů "čistý propan" - kvůli sajrajtům, které dokáží spolehlivě zalepit "karburátor", čímž spolehlivě znehybní stroj a pěkně zasvinit reduktor, někdy i tak, že výkon razantně klesne. Upozorňuju, že IMPCO je o dost choulostivější, než třeba LOVATO, za to ale není potřeba benzinová nádrž. Spolehlivě zvládá starty na LPG i za -20C. Druhak už se párkrát stalo, že plyn z lahve za "špatné teploty" nechtěl ven. To nějak souvisí s vlastnostmi/nečistotami v "butanu", resp toho, co za butan výrobci vydávají (ale nejsem chemik, nevysvětlím to, jen vím, že to tak je).
Nechová se jak by měl. U sporáků to bude nejspíš jedno, možná to uvaří párky o minutu později, řeč je ale o palivech...
Ohledně lahví: vzhledem k tomu, že jsem pouze "uživatel", netuším, jak je to s atestem, ale vzhledem k tomu, že se to používá u většiny zákazníků (většina má spoustu takových těch ISO certifikátů atd...), nebál bych se toho. Třeba zde:
http://www.primagas.cz/pro-firmy/lpg/pohon-vzv - s tím mám zkušenost a je to lepší, než klasické plechové, kdyby nic jiného, tak proto, že ve filtrech potom není rez, nebo:
http://logistika.ihned.cz/c1-61409040-nova-odlehcena-lahev-pro-vysokozdvizne-voziky (zmínka o tom, proč to plní čistým propanem v závěru, bohužel to o těch sajrajtech vynechali a tady něco je i tady:
http://www.flaga.cz/images/flaga-cz/PDF/odlehcena-lahev-flaga-2014.jpg (s těmi jsem se v praxi nesetkal).
Edit: ohledně zakopání. Kovový je jednak ventil a druhak ocelová chromovaná (možná nerezová) kulička ve dně lahve - ta slouží jako pojišťovací ventil při požáru, aby lahev nevybuchla.