Autor Téma: Paliva do záložních generátorů / skladování  (Přečteno 810 krát)

Offline vjpm

  • ***
  • Příspěvků: 78
Paliva do záložních generátorů / skladování
« kdy: Červen 28, 2016, 11:38:35 dopoledne »
Toto téma zakládám s ohledem na všechny typy paliv a jejich skladování. Přemýšlím a benzínové záloze, kterou bych nemusel často měnit. Nemám totiž možnost starší benzín rychle spotřebovat. Má někdo tip na benzín bez bio atd. složek určených do záložních generátoru - citlivých motorů na palivo. Případně jak filtrovat standartní naturál95 po delším skladování. Má někdo zkučenost. Díky

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5211
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #1 kdy: Červen 28, 2016, 12:39:30 odpoledne »
Fígl je ve stálé, nízké teplotě skladování benzinu.Na těch pár kanystrech neschudnem, takže prémiové palivo arall nebo omw.
Kanystr plechový, nebo i plastový, s atestem na benzín, páč věřte, že se plastové kanystry rozpouštějí i naftou.
Před použitím do spotřebiče nalijeme benzin do čtyřlitrové, nebo jakékoli jiné, průhledné sklenice a necháme sedimentovat.
po sedimentaci, tedy po min 4 hodinách přelijeme přes kávový filtr, já používám číslo 4.
Sediment ponecháme v uzaviratelné lahvi, na cokoli, kde se jakási hřlavost využije.... napadá mne molotov.
Přefiltrovaný benzin použijeme čistý, nebo dopovaný olejem, přesně tak, jak je nám libo.Sice se nabízí ošetření velfobinem, což je podle mne kontraproduktivní.....

Offline Dag Björndal

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 4499
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #2 kdy: Červen 28, 2016, 01:11:55 odpoledne »
Tak veru. jedna vec je ako palivo skladovať, a druhá aké palivo skladujeme.

Palivo je najvhodnejšie skladovať v plnom a dobre uzavretom kanistri na chladnom a suchom mieste. Po dlhšej dobe je fajn palivo pred použitím prefiltrovať.
Vraj takto vie benzín v pohode vydržať 1,5-5 rokov.


Do benzínu sa dnes pridáva biozložka metyl... a na dlhodobé skladovanie je najlepšie mať benzín bez tejto zložky. /v čechách ho má vraj EuroOil/
Niektoré prémiové palivá môžu byť aj bez biozložky, a prípadne môžu obsahovať aditíva predlžujúce životnosť.

Taktiež sa dá kúpiť syntetický benzin -ASPEN. Ten má nekonečnú trvanlivosť. Ale aj cca 4x takú cenu, ako benzín.

Do dvojtaktov samozrejme olej miešať až pred použitím.

Osobne som zástancom centrál na benzín -plyn.
PB možno skladovať takmer neobmedzene dlho. A cena je polovičná.
Tu by som zvolil nádobu na PB najprv poriadne vyliať, a natankovať čistý LPG na pumpe. Ale už to nechcú hoc kde robiť.

S prúdom dokáže plávať aj mŕtva ryba.

Offline PooM

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 2665
  • Když do pekla, tak na pořádným koni.
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #3 kdy: Červen 28, 2016, 02:36:17 odpoledne »
LPG se dodává i v hliníkových nebo laminátových lahvích - korozivzdorné.

A je v nich k dostání i "motorový plyn", který má o dost vyšší obsah propanu, než klasické LPG...
Když zešílet, tak s plnou parádou hned.

Offline Dag Björndal

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 4499
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #4 kdy: Červen 28, 2016, 02:44:19 odpoledne »
Odkaz? Zdroj?

/motorový plyn je LPG. Nemal si namysli PB...? /

Ono skladovať plyn v dákych kurvadrahých flaškách už asi nebude finančne výhodné.
S prúdom dokáže plávať aj mŕtva ryba.

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9496
  • I' ll be back!
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #5 kdy: Červen 28, 2016, 05:25:11 odpoledne »
LPG je směs propanu a butanu..

Jaká je výhoda mít více Propanu? Je to tzv zimní směs - obsahuje více Propanu, protože butan mění skupenství z kapalného na plynné při až při -1°C a Propan už při -42°C..
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

Offline vjpm

  • ***
  • Příspěvků: 78
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #6 kdy: Červen 28, 2016, 05:27:42 odpoledne »
, nebo i plastový, s atestem na benzín, páč věřte, že se plastové kanystry rozpouštějí i naftou.

Nevíš náhodou jaká norma/nebo co by mělo definovat atest? Ten atest bude asi zalisovaný přímo na kanystru... Protože papír u těch co mám nebyl žádný. Nevylučuji zakopání, to by se kovový moc nehodil.

Offline Saladin

  • Moderuje
  • *****
  • Příspěvků: 9496
  • I' ll be back!
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #7 kdy: Červen 28, 2016, 05:35:10 odpoledne »
LPG je směs propanu a butanu..

Jaká je výhoda mít více Propanu? Je to tzv zimní směs - obsahuje více Propanu, protože butan mění skupenství z kapalného na plynné při až při -1°C a Propan už při -42°C..

Propan a Butan se totiž dají použít i jako chladící médium pro lednici či mrazák, respektive,
Propan (-42°C) pro mrazák,
Butan (-1°C) pro lednici.

Akorát že bych případný chladící / mrazící box situoval do svahu, protože oba tito "plynové" jsou těžší než vzduch a efektivně a ochotně bouchají.
Co jednomu nemožno, to všem dohromady snadno..
(Cyril František Kampelík - zakladatel družstevního hnutí)

Offline PooM

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 2665
  • Když do pekla, tak na pořádným koni.
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #8 kdy: Červen 28, 2016, 08:10:13 odpoledne »
Citace
Odkaz? Zdroj?

Předpokládám, že stále mluvíme o palivu pro pohon stroje, ne pro sporák...

Budu teď lovit hodně v paměti (takže prosím omluvte drobné nepřesnosti hlavně v terminologii, jádro je správně), ale LPG je PB, jen LPG se používá teď a PB se používalo...dřív. Oboje je označení pro směs zkapalněných ropných plynů (Liquidcosi Petroleum Gas - tak nějak je to správně).
LPG se dá rozdělit na 3 nejčastěji používané "směsi". Sporákový (topný), motorový a "čistý" propan. Tady je o tom zmínka:http://www.crc.cz/cz/zkapalnene-ropne-plyny.aspx
Až potud zdroj: školení zaměstnavatelem a výrobcem pohonné směsi.
Od teď zdroj: praxe. U nás bohužel (a u některých výrobců/plníren víc než jinde - rád bych ale nemůžu dát tip: tohle je kvalitní, tohle kupte, opravdu se to až děsivě liší kraj od kraje, výrobce od výrobce, plnírna lahví od plnírny) butan = směs chemického odpadu (to potvrdí každý, kdo měl kdy co do činění s LPG soustavou IMPCO, nejen reduktorem - membránami, ale i "karburátorem"), údajně i těžkých kovů...kdyby byl čistý, to je jiná.
My doporučujeme pro pohon strojů "čistý propan" - kvůli sajrajtům, které dokáží spolehlivě zalepit "karburátor", čímž spolehlivě znehybní stroj a pěkně zasvinit reduktor, někdy i tak, že výkon razantně klesne. Upozorňuju, že IMPCO je o dost choulostivější, než třeba LOVATO, za to ale není potřeba benzinová nádrž. Spolehlivě zvládá starty na LPG i za -20C. Druhak už se párkrát stalo, že plyn z lahve za "špatné teploty" nechtěl ven. To nějak souvisí s vlastnostmi/nečistotami v "butanu", resp toho, co za butan výrobci vydávají (ale nejsem chemik, nevysvětlím to, jen vím, že to tak je).
Nechová se jak by měl. U sporáků to bude nejspíš jedno, možná to uvaří párky o minutu později, řeč je ale o palivech...     

Ohledně lahví: vzhledem k tomu, že jsem pouze "uživatel", netuším, jak je to s atestem, ale vzhledem k tomu, že se to používá u většiny zákazníků (většina má spoustu takových těch ISO certifikátů atd...), nebál bych se toho. Třeba zde: http://www.primagas.cz/pro-firmy/lpg/pohon-vzv - s tím mám zkušenost a je to lepší, než klasické plechové, kdyby nic jiného, tak proto, že ve filtrech potom není rez, nebo: http://logistika.ihned.cz/c1-61409040-nova-odlehcena-lahev-pro-vysokozdvizne-voziky (zmínka o tom, proč to plní čistým propanem v závěru, bohužel to o těch sajrajtech vynechali a tady něco je i tady: http://www.flaga.cz/images/flaga-cz/PDF/odlehcena-lahev-flaga-2014.jpg (s těmi jsem se v praxi nesetkal). 

Edit: ohledně zakopání. Kovový je jednak ventil a druhak ocelová chromovaná (možná nerezová) kulička ve dně lahve - ta slouží jako pojišťovací ventil při požáru, aby lahev nevybuchla.
 


Když zešílet, tak s plnou parádou hned.

Offline votroubek

  • Praktikující prepper
  • *****
  • Příspěvků: 5211
  • do nebe si bereme to, co jsme v životě rozdali....
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #9 kdy: Červen 28, 2016, 08:26:47 odpoledne »
Je to složitý, ale z mého úhlu pohledu.....
Vezmu propanbutanovou flašu, zavezu ji do tankovačky LPG A.... Stane se neuvěřitelná věc, z LPG se mávnutím kouzelnýho proutku stane propanbutan ve flašce 10 kilo.
Takže si myslím, že propanbutan a lpg totéž jsou.....
Jasně že by se u tankovaček neměly pomocí přípravku plnit flašky, ale děje se tak, chválabohu za pár kaček, oproti těm nenažraným hovadům.
Ostatně, až budu mít u baráku bečku propanbutanu na šest kubíků, litr lpg mne bude stát 8,50.

Offline Cynik

  • ***
  • Příspěvků: 1468
Re: Paliva do záložních generátorů / skladování
« Odpověď #10 kdy: Červen 29, 2016, 09:04:26 dopoledne »
Take tak. Mam tu pobliz LPG za necelych 11k za litr, tj u desetikilove lahve je to cca 200kc za flasku. V normalnim prodeji se lahev pod 300 koupit neda a jsou i mista, kde je za hodne pres 400. Jednou za cas lahev vemu z normalni vykupny, kvuli kontrole. Pokazde kdyz objevim prodej lahvi za nejakou nizkou cenu (150-250kc), tak prikoupim do zasoby. Poprve naplnim samozrejme zase z vykupu, protoze nevim co se z lahvi pred tim delo.
Praktikující cynik